زعفران صادراتی قیمت روز

زعفران صادراتی درجه یک، به زعفرانی گفته می شود که برای صادرات آماده می گردد. در واقع قوانین کشورهای مختلف به گونه ای است که برای وارد نمودن انواع و اقلام وارداتی، یک کیفیت استاندارد اولیه را در نظر می گیرند و اگر جنس مورد نظر به آن کیفیت مورد نظر نرسیده باشد، قابلیت ورود به کشور مورد نظر را ندارد. زعفران نیز به عنوان گران ترین ادویه دنیا، از این قاعده، مجزا نیست و باید در یک کیفیت مناسب، برای صادرات آماده شود. زعفران صادراتی درجه یک حتماً باید خلوص کافی داشته باشد و از گرید بالایی نیز برخوردار باشد. در ادامه قصد داریم تا شما را با ویژگی های شاخص زعفران صادراتی درجه ۱ آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با ابعاد مختلف این نوع زعفران، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های زعفران صادراتی درجه یک
یک زعفران خوب باید عطر خوبی داشته باشد اما مهم تر از عطر، رنگ دهی خوب زعفران است. یک زعفران صادراتی درجه یک، کلاله های جدا از هم دارد و قلم های آن سالم و درشت است. معمولاً برای اینکه تشخیص دهند که یک زعفران صادراتی درجه ۱، از خلوص کافی برخوردار است، آن را در محیط آزمایشگاهی آنالیز کرده و مورد بررسی قرار می دهند. برای اینکه شما بتوانید یک زعفران صادراتی درجه یک داشته باشید، زحمت های زیادی کشیده می شود. گل های زعفران با دست چیده شده و تمامی گلبرگ های آن از بخش داخلی جدا می شوند.

 

عوامل موثر بر قیمت زعفران صادراتی درجه یک
همه می دانیم که عوامل خیلی زیادی می توانند بر روی قیمت زعفران صادراتی درجه یک تاثیر بگذارند. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند تعیین کننده قیمت زعفران صادراتی درجه ۱ باشد، کیفیت خود زعفران است. هر چقدر کیفیت یک زعفران بالاتر باشد، قیمت آن نیز به نسبت الاتر خواهد بود. زعفران های صادراتی، عموماً جزو بهترین زعفران هایی هستند که کشاورزان برداشت می کنند و متاسفانه یا خوشبختانه، بهترین انواع زعفران ایرانی به کشورهای دیگر صادر می شوند. مورد دیگری که می تواند بر روی قیمت زعفران صادراتی درجه یک تاثیر بگذارد، نوع زعفران است. همه می دانند که زعفران ها انواع مختلفی دارند و هر چقدر نوع زعفران، مرغوب تر و جدیدتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. مورد بعدی، مقدار زعفران بسته بندی شده است. هر چقدر مقدار زعفران موجود در بسته بندی های مختلف بیشتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر خواهد رفت. در این مورد، موضوع بسته بندی نیز مطرح می شود. هر چقدر بسته بندی یک محصول شیک تر و با کیفیت تر باشد، قیمت نهایی نیز بالاتر خواهد بود.

 

طبیعتاً وقتی قرار است که موضوع صادرات زعفران پیش بیاید، بسته بندی محصول باید حتماً در حد یک استاندارد مورد تایید قرار گیرد. کمااینکه کشورهای اروپایی در زمینه واردات انواع زعفران، بسیار حساس هستند و سختگیری های خاص خودشان را دارند. از این رو هزینه بسته بندی به حدی است که می تواند بر روی قیمت نهایی زعفران، تاثیر بسیار زیادی بگذارد. مورد آخر، مورد تامین کننده و واسطه گری هایی است که در این بین صورت می گیرد. طبیعی است که هر چقدر تعداد واسطه هایی که در مسیر رسیدن محصول به دست مشتری قرار دارند، بیشتر باشد، به طبع هزینه نهایی محصول نیز بالاتر خواهد شد. دلیل این موضوع هم چیزی نیست جز سود واسطه گری هایی که این وسط اتفاق می افتد. از طرفی، هر چقدر مشتری از یک تامین کننده که خودش کار تولید را انجام می دهد، خرید خود را انجام دهد، هزینه نهایی کمتر خواهد بود. البته این موضوع برای مارکتینگ های خارجی صادق نیست؛ چرا که رویه آن ها با توجه به بازار داخلی متفاوت می باشد.