تعرفه گمرکی زعفران صادراتی عبارت است از هزینه هایی که برای خدمات گمرکی از صادر کننده دریافت می شود. شخصی که می خواهد زعفران را از ایران صادر کند باید بر اساس وزن محموله و نوع بسته بندی ها، تعرفه بپردازد. در این میان برخی قوانین و مقررات وجود دارد که تحت عنوان قوانین صادرات زعفران بیان می شود. به طور مثال، بسته بندی های زعفران با وزن کمتر از ۳۰ گرم، شامل تعرفه های کمتری برای گمرک هستند. عوارض گمرکی برای بسته بندی هایی با وزن بیشتر، گران تر است. قوانین صادرات زعفران به صورت فله ای و بسته بندی شده با هم متفاوت است. گاهی اوقات هم برخی محدودیت ها را برای این نوع ادویه مشاهده می کنیم. به طور کلی برای صادرات زعفران باید تمام مجوزهای مربوط به سلامت محموله ها دریافت شود. این مجوزها از سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد و وزارت صنعت می باشند.

قوانین صادرات زعفران از ایران چیست؟

برای صادرات زعفران از ایران و کار کردن در طولانی مدت باید کارت بازرگانی داشته باشید. اما اگر فقط می خواهید در کوتاه مدت این کار را انجام دهید، مجوز ۶ ماهه از وزارت صمت، دریافت کنید و این مجوز هم معتبر است. صادر کننده زعفران باید هنگام صادرات متعهد شود که میزان ۹۵% از ارزی که از کشور خارج شده است را در طول ۳ ماه به کشور و به سامانه بانک نیمایی بازگرداند.

کد تعرفه زعفران برای صادرات، ۰۹۱۰۲۰ می باشد. وقتی زعفران را در بسته بندی های متنوع آماده می کنید تا از کشور خارج نمایید، این کد تعرفه می تواند به زیرشاخه های دیگری هم تقسیم بندی شود. تعرفه گمرکی زعفران صادراتی بر اساس همین قوانین به افراد اعلام می گردد. بازایابی خارجی برای فروش زعفران ایرانی در موفقیت تاجران بسیار نقش دارد. بدون پیدا کردن مشتری خارجی نمی توانید زعفران را با حجم دلخواه خود بفروشید. نوع بسته بندی زعفران هم بسیار در این امر اهمیت دارد. مشتریان خارجی به سمت محصولاتی گرایش دارند که بسیار زیبا و استاندارد بسته بندی شده باشند. برای افرادی مبتدی، بهتر است ابتدا با یک مجوز ۶ ماهه نسبت به صادرات زعفران اقدام نمایند. این مجوز از سوی وزارت صمت برای فرد متقاضی صادر می شود.