گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

خرید بهترین زعفران صادراتی ایران

خرید و فروش زعفران صادراتی

 

بهترین زعفران صادراتی ایران را می توانید در بازارهای محلی در شهرهای مختلف پیدا کنید. در کشورهای خارجی نیز می توانید به همین طریق عمل کنید. بهترین نوع زعفران برای صادرات شامل محصولاتی است که دارای بسته بندی عالی و کیفیت در طعم و رنگ باشد.

 

از طرفی دیگر می توانید با یک جستجوی ساده برای خرید بهترین زعفران صادراتی ایران، عبارت “خرید زعفران آنلاین” را جستجو کرده و بسیاری از فروشگاه ها را با پیشنهادات بسیار جالب برای انواع مختلف زعفران پیدا کنید.

 

برای اینکه بدانیم چرا قیمت زعفران صادراتی تا این اندازه بالا است و بهترین زعفران صادراتی ایران چه ویژگی هایی دارد و چگونه شناخته می شود، این قسمت را تا انتها مطالعه نمایید.

 

** زعفران صادراتی یکی از پرهزینه ترین ادویه هایی است که می توانید در بازار پیدا کنید. خرید و فروش این ادویه معمولاً در مقدارهای چند گرم یا حتی چند اونس انجام می شود. چند نخ قرمز از این گیاه مزه دار ظریف و نفیس، چند گرم تشکیل می دهد. قیمت بهترین زعفران ایران در بازار با بهترین کیفیت در حدود ۳۰۰۰ دلار برای ۲ پوند (حدود ۱ کیلوگرم) می باشد.

 

بنابراین با این قیمت بهترین زعفران ایران، یک پوند زعفران صادراتی می تواند تا حدود ۱۸۳۰ دلار قیمت داشته باشد. چنین قیمت گذاری، زعفران صادراتی را حتی گرانتر از طلا در بازار امروز می سازد. به همین دلیل است که معمولاً به آن “طلای قرمز” گفته می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بررسی تغییرات در بازار پسته صادراتی

قیمت پسته صادراتی امروز

 

تغییرات در خرید و فروش پسته صادراتی، صادرات پسته به ترکیه یا سایر بازارهای جهانی، قابل توجه و با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است. در این بازار، برخی از کشورها، رشد مثبت و برخی رشد منفی داشته اند. آنچه باعث شده است که یک کشور در صادرات پسته به ترکیه، موفق‌تر از کشور دیگر عمل کند، در حقیقت، قیمت فروش، مرغوب بودن پسته ها و از همه مهمتر، بسته‌بندی آنها محسوب می شود.

 

به عنوان یک فروشنده، صادر کننده و یا حتی بازاریاب بین المللی برای صادرات پسته به ترکیه، باید تسلط کافی در بازارهای بین‌المللی داشته باشید. به طور مثال، ارزیابی میزان درآمد تولید ناخالص یا تورم داخل یک کشور به طور مستقیم در بازارهای داخلی تاثیر می‌گذارد و این عامل، صادرات و واردات را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

به نظر می رسد اگر قرار باشد در صادرات پسته به ترکیه موفق شویم باید محصولات مشابه که به این کشور صادر می‌شوند را از نظر کیفیت، بسته بندی و قیمت، ارزیابی کنیم. عرضه و تقاضا در بازارهای پسته صادراتی موجب تغییر قیمت این کالای پرطرفدار خواهد شد. در حال حاضر، بهترین پسته صادراتی در اختیار ایران است که از میان انواع پسته، پسته احمد آقایی و پسته فندقی، از طرفداران زیادی در کشورهای اروپایی برخوردار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

انواع زعفران درجه یک ایرانی

بهترین زعفران صادراتی ویمکس

زعفران گیاه با ارزشی است که بیش از نود و پنج درصد نیاز بازار های جهانی آن از طریق ایران تامین می گردد. کیفیت زعفران ایرانی تا حدی است که صادرات گسترده آن طی سال های اخیر، توجه خریداران و صادرکنندگان را به خود معطوف داشته است. زعفران صادراتی ایران از محبوب ترین زعفران ها در سراسر جهان است. در ادامه به چند نوع از زعفران صادراتی کشورمان اشاره ای خواهیم داشت.

برداشت انواع زعفران در مناطق شمال شرقی ایران (خراسان) به صورت سنتی انجام می گیرد. در میان یونانیان این باور وجود دارد که زعفران برای نخستین بار در اقلیم یونان پرورش یافته، اما این باور نادرست است و امروزه ایران بزرگ ترین تولیدکننده انواع زعفران صادراتی مرغوب و درجه یک در جهان به شمار می رود. انواع زعفران عبارت اند از :

  • زعفران نگین
  • زعفران پوشال
  • زعفران سرگل
  • زعفران دسته

 

زعفران نگین


نگین از انواع زعفران صادراتی درجه یک و مرغوب به شمار می آید که دارای سه نمونه کیفی درجه یک (سوپر نگین)، نگین و شبه نگین است. زعفران سه شاخه ای نگین با دارا بودن کیفیت منحصر به فرد از اصلی ترین محصولات صادراتی ایران شناخته می شود.

این نوع از زعفران دارای رشته هایی بلند بوده و فاقد هر گونه پیچ و تابی است که همین امر آن را در لیست محصولات درجه یک صادراتی قرار می دهد. زعفران نگین دارای طول کلاله بلند تری است که این نکته از ویژگی های اصلی برای شناخت زعفران درجه یک به شمار می رود.


 

زعفران پوشال


زعفران پوشال از دیگر انواع زعفران مرغوب تولید شده در خراسان است. این نوع از زعفران به جهت دارا بودن یک رشته کامل (رشته کامل زعفران) از بهترین محصولات برای صادرات به شمار می آید. زعفران صادراتی پوشال اصل با توجه به شکل ظاهری، به سادگی قابل تشخیص است.

این امر موجب شده تا مصرف این نوع از زعفران به شکل گسترده در حوزه های مختلف امکان پذیر گردد.


زعفران سرگل


زعفران سرگل از جمله باکیفیت ترین انواع زعفران تولید شده در ایران است. این نوع از زعفران با توجه به عیار رنگ دهی (بهترین عیار رنگ دهی ۲۷۰ است) درجه بندی می گردد. تفاوت کیفیت زعفران سرگل، وابسته به عیار رنگ دهی آن است.

زعفران سرگل یا سرگل زعفران به عنوان یکی از محصولات ممتاز خراسان در بازار های ایران و بسیاری از کشور های منطقه عرضه می گردد. جداسازی بخش های سفید گیاه زعفران و بسته بندی بخش خالص این گیاه، موجب تمایز کیفیتی محسوس زعفران سرگل (زعفران ممتاز) می گردد. یکی دیگر از انواع زعفران صادراتی، زعفران سرگل است.

 

زعفران دسته


در صورتی که بخواهیم انواع زعفران مرغوب را معرفی کنیم، باید به زعفران دسته نیز اشاره ای داشته باشیم. این نوع از زعفران که با نام زعفران دسته ای نیز عرضه می گردد، از کلاله و خامه تشکیل شده است.

عیار رنگ دهی زعفران دسته حداکثر ۱۵۰ است. همین امر موجب می شود تا این زعفران با ۴ نوع کیفی در بازار های ایران و جهان عرضه شود. دسته بندی این طلایِ سرخ توسط بانوان انجام می گیرد و این امر علت اصلی نامگذاری دخترپیچ برای زعفران دسته است.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

توجه به بسته بندی محصول در صادرات پسته به عراق

صادرات پسته به عراق

 

به لحاظ بسته بندی دو شیوه برای صادرات پسته به عراق وجود دارد که یکی از آن ها از مزایای بیشتری برخوردار است. اولین شیوه صادرات پسته به صورت عمده است که در بسته بندی با مقدار بالا قرار گرفته و صادر می شود. این شیوه اصولا برای کشور هایی مناسب به شمار می آید که خودشان صنعت بسته بندی بسیار قوی داشته و می خواهند با برند های داخلی پسته صادراتی را در بازار به فروش برسانند. از معایب این شیوه صادرات پسته به عراق، می توان به ناشناس ماندن تولید کننده پسته صادراتی برای مصرف کننده اشاره کرد. شیوه دوم برای صادرات پسته به عراق، ارسال در بسته بندی های آماده است. برای پسته صادراتی که به عراق ارسال می شود، این شیوه مناسب تر بوده زیرا عراق از صنعت بسته بندی قوی برخوردار نبوده و ترجیح تجار عراقی به دریافت پسته صادراتی با بسته بندی های آماده است. از طرف دیگر ارسال پسته صادراتی با بسته بندی های آماده، نام برند تجار ایرانی را حفظ می کند (روی بسته بندی پسته صادراتی نام برند، کشور صادر کننده، کشور وارد کننده، شرکت وارد کننده، تاریخ تولید و تاریخ انقضا را درج کنید).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

قیمت خرید زعفران عمده اصل در بازار چقدر است؟

بهترین زعفران صادراتی ویمکس

 

فاکتورهای گوناگونی از جمله نوع محصول، کیفیت آن، نوع بسته بندی، خرید زعفران از تولیدکننده یا واسطه ها و … بر قیمت زعفران تأثیر می گذارد. شاید در خرید مقدار اندکی زعفران قیمت زیاد تاثیرگذار نباشد؛ اما در خرید و فروش عمده زعفران صادراتی قیمت بسیار مهم است. در هر صورت قیمت این شکل از خرید زعفران بیش از هر چیزی به نوع و کیفیت زعفران بستگی دارد.

قطعا خرید و فروش عمده زعفران صادراتی برای مصارف تجاری صورت می گیرد که در آن نیاز است زعفران در مدت زمان طولانی در محلی مناسب نگه داری شود تا به فروش برسد. حال اگر زعفران درجه یک نباشد، در مدت زمان کوتاهی کیفیت خود را از دست می دهد و صاحب آن ضرر زیادی خواهد کرد.

از آن جایی که در خرید های عمده ی طلای سرخ باکیفیت ترین آن فروخته می شود، قیمت این شکل از خرید زعفران بسیار بالا خواهد بود. البته لازم به ذکر است که قیمت زعفران صادراتی را باید به صورت روزانه از سایت های معتبر مورد بررسی قرار دهید و نمی توانید به یک عدد مطلق اکتفا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex