گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۷ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

مشخصات بسته بندی زعفران صادراتی

بهترین زعفران صادراتی مشهد

مشتریان بسته بندی زعفران صادراتی را خریداری می کنند نه کیفیت آن را ! به جز کیفیت بسته بندی که مستقیم بر کیفیت زعفران صادراتی تاثیر گذار است، هیچ استاندارد ویژه ای به لحاظ سلیقه ای برای تولید بسته بندی ویژه وجود ندارد و شما به عنوان صادر کننده باید ابتدا کشور هدف را تعیین کرده و پس از انجام تحقیقات بازاریابی، اقدام به تولید بسته بندی مناسب کنید. در نظر گرفتن سلایق تمام مشتریان امر بسیار دشواری است؛ چرا که هر فرد دارای سلایق و علایق متفاوتی هست.

 

بررسی رفتار متقاضیان زعفران که در پژوهش های متعدد بازاریابی صورت گرفته، نشان داده اند که هنگام خرید، هریک به موارد خاصی توجه دارند. در این میان، توجه به بسته بندی زعفران صادراتی ۴٫۸ برابر بقیه موارد بوده است. از طرف دیگر از آن جا که این ادویه معجزه گر، دارای قیمت بالایی است، هر چقدر برای بسته بندی خوب و با کیفیت آن سرمایه گذاری شود، بر ارزش آن افزوده خواهد شد.

 

حقیقت اصلی که ما آن را در تجارت به خوبی می بینیم، این است که مردم عنوان و ظاهر یک محصول را خریداری می کنند و نه محتوا و کیفیت آن را. این موضوع زمینه ای باید باشد تا توجه تولیدکنندگان به نوع بسته بندی ها را افزایش دهد تا خرید زعفران آن ها چندین برابر شود. به طور کلی عواملی که بر روی تصمیم خرید فرد اثر می گذارد، عبارتند از:

  • برچسب اطلاعاتی روی ظروف بسته بندی زعفران صادراتی
  • دارا بودن نشان استاندارد
  • وزن دقیق بسته بندی
  • آگاهی از تکنولوژی و روش بسته بندی محصول
  • جنس و نوع بسته بندی
  • گنجایش ظرف بسته بندی و اثر آن در افزایش طول عمر مفید محصول
  • توضیح مختصری در مورد ویژگی های محصولی که خریداری می کنند باید برروی بسته بندی موجود باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چگونه بهترین زعفران صادراتی را شناسایی کنیم؟

تشخیص زعفران صادراتی اصل

امروزه می توانید در بخش هایی از مدیترانه، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و ایران، گل های زعفران در حال رشد را مشاهده کنید. اما دقت داشته باشید که کیفیت این محصولات در نقاط مختلف، متفاوت خواهد بود. مشکل اصلی در خرید و فروش بهترین زعفران صادراتی در بازارهای جهانی، تمایل برخی فروشندگان برای مخلوط کردن مقدار کمی زعفران با ادویه های ارزان قیمت و فروش آن به عنوان بهترین کیفیت برای به دست آوردن سود بیشتر است. بنابراین خریداران زعفران چگونه می توانند بهترین کیفیت این ادویه را شناسایی کنند؟ برخی از راهکارها و نشانه هایی وجود دارد که به راحتی می توان زعفران اصل را از تقلبی تشخیص داد.

 

  • رنگ زعفران صادراتی

سریع ترین و مشخص ترین علامت برای تمایز میان زعفران اصل و تقلبی، رنگ آن است. تمام زعفران ها باید دارای رنگ قرمز روشن باشند. بهتر است زعفران را به شکل پودری خریداری نکنید زیرا احتمال تقلب و مخلوط شدن مواد دیگر با پودر زعفران بالاست. برخی از فروشندگان، زعفران را با سایر ادویه ها مخصوصاً زردچوبه مخلوط می کنند.

 

به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است از خرید زعفران پودری خودداری کنید. نشانه دیگر برای تشخیص زعفران صادراتی اصل از تقلبی، ریختن فقط یک رشته زعفران در یک کاسه کوچک آب است؛ زعفران اصلی باعث زرد شدن آب می شود؛ توجه کنید که زعفران تقلبی نیز همین کار را انجام می دهد؛ بنابراین نخ زعفران را از آب خارج کنید، اگر هنوز رنگ خود را حفظ کرد، این زعفران، اصلی است.

 

  • طعم و عطر

زعفران صادراتی نباید طعم شیرینی داشته باشد زیرا زعفران اصل کمی تلخ است. اگر زعفران را پیش از خرید، چشیدید و شیرین بود به اصالت آن شک کنید.

 

  • نوع بسته بندی زعفران صادراتی

ممکن است کم اهمیت به نظر برسد اما بسته بندی زعفران صادراتی می تواند چیزهای زیادی را برای مشتری، تعریف کند. زعفران ها باید داخل یک ظروف کوچک، بدون نفوذ هوا و مقاوم در برابر نور باشد. زعفران ذاتا و به شکل طبیعی ارزان نیست (به علت فرایندهایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم) بنابراین در صورتی که زعفران ارزان مشاهده کردید بدانید که اصل نبوده و محصول تقلبی را به شما می فروشند.

 

  • بافت زعفران صادراتی

زعفران باید خشک و شکننده باشد در غیر این صورت رطوبت گرفته است که گرچه نمی توان آن را نشان از تقلبی بودن محصول دانست اما به علت افزایش وزن، قیمت آن نیز به شکل غیر منطقی بالا تر می رود که نوعی تقلب در فروش است. قیمت زعفران صادراتی باعث شده است که یکی از گرانترین ادویه هایی باشد که می توانید در بازار پیدا کنید. باید قبول کنید که طعم آن به اندازه ای خوب و واقعی است که ارزش قیمت بالاتر را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

مزایای خرید اینترنتی زعفران صادراتی

زعفران صادراتی عباس زاده

خرید های اینترنتی به علت سهولت در کار و صرفه جویی در زمان، یکی از بهترین راه ها محسوب می شود. اما چگونه می توان زعفران صادراتی را نیز به شکل اینترنتی تهیه کرد؟ همان گونه که اشاره شد، یکی از راه های پرطرفدار برای خرید و فروش عمده زعفران، مراجعه به فروشگاه های اینترنتی و خرید از آن ها است. این شکل از خرید دارای مزایای به مراتب بیشتری نسبت به سایر روش های خرید است که در آن هر دوطرف معامله سود برده و به نوعی یک رابطه ی برد برد است.
 

مزیتی که خرید و فروش عمده زعفران صادراتی به شکل اینترنتی برای شما دارد این است که می توانید نوع زعفران، شکل بسته بندی، میزان مورد نیاز و کیفیت آن را انتخاب و سفارش دهید. بعد از انجام مراحل خرید، زعفران از طریق پست به درب منزل شما ارسال می شود و شما بدون آن که مدت زمان زیادی را صرف جستجو برای پیدا کردن محصول موردنظر خود کرده باشید، به مقصود خود می رسید. راه دیگری که شما می توانید زعفران را به صورت آنلاین خریداری کنید، خرید آن به صورت مستقیم از کشاورز است زیرا کشاورزان بهترین و مطمئن ترین محصول را از لحاظ اصالت به شما ارائه می دهند.

 

از مزایایی که خرید اینترنتی زعفران صادراتی برای شما ایجاد می کند، امکان مقایسه فروشندگان مختلف است. در واقع در این شکل از فروش، فروشنده سعی می کند به رقابت با سایر فروشگاه های اینترنتی بپردازد و برای آن که بتواند موفق تر از بقیه باشد، زعفران صادراتی خود را در بالاترین کیفیت نگه داری و بهترین محصول را در اختیار مشتری قرار می دهد که این عامل باعث جذب مشتریان بیشتر برای او خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

پسته صادراتی تازه چگونه پسته ای است؟

مغز پسته برای صادرات

از لحاظ ویژگی های ظاهری صادات پسته تازه  پسته ای است که دارای پوست نرم رویی بوده که در دل آن پوست دوم سخت قرار دارد که مغز پسته تازه را احاطه کرده است. نرمی پوست رویی پسته صادراتی تازه به حدی است که می توان آن را با دست جدا کرد و به پوسته استخوانی رسید.

هشدار: در صورتی که مغز پسته صادراتی تازه سیاه شده باشد باید از خرید و فروش آن جلوگیری کرد زیرا نشان از خراب شدن آن دارد.

 


صادرات پسته تازه از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است!
اما بهتر است پسته را خشک صادر کنیم یا به شکل تر؟ پسته تازه و پسته خشک هر کدام دارای محاسن و معایبی است به همین علت سوالی که معمولا تجار برای فروش پسته صادراتی از مشاورین صادرات می کنند این است که پسته را تازه صادر کنند یا آن را خشک کرده و پس از بسته بندی به کشور مقصد ارسال کنند؟ جواب این سوال را می توان در هزینه هایی که برای خشک کردن پسته متحمل می شوید پیدا کرد. از طرف دیگر پسته تازه پس از خشک شدن کیفیت خود را از دست داده و دیگر طعم و عطر پسته تازه را ندارد.

 

ملاحظات صادرات پسته تازه
در کنار مزایایی که صادرات پسته تازه دارد و سودی که از صادرات آن نصیب تجار می شود، یک سری معایب نیز برای آن وجود دارد که باید پیش از صادر کردن به آن توجه داشت. یکی از ملاحظاتی که به هنگام صادرات پسته تازه باید تجار آن را در نظر بگیرند این است که پسته صادراتی تازه به علت رطوبتی که دارد احتمال خراب شدن آن بیشتر بوده و احتمال رشد قارچ و میکروب در آن وجود دارد. ضمن این که برای صادرات پسته تازه باید امکانات و شرایط خاصی را فراهم کرد تا پسته صادراتی سالم به دست مشتری برسد. پسته صادراتی باید در دمای سرد نگهداری و صادر شود. بنابراین در صورتی که به دنبال صادرات پسته تازه هستید حتما شرایط صادرات و نگهداری مناسب آن را فراهم کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چه عواملی بر قیمت زعفران صادراتی اثر گذار است؟

زعفران صادراتی قیمت روز

عوامل زیادی وجود دارند که بر قیمت زعفران صادراتی به دلار تاثیر گذار هستند؛ در ادامه چند دسته از این عوامل را به صورت تیتر وار برای شما ذکر می کنیم.

  • چه میزان برای زعفران تقاضا وجود دارد؟ تقاضای کشورهایی که خواهان زعفران ایرانی هستند در تعیین قیمت این محصول بسیار اثر گذار است.
  • زعفران در چه فروشگاهی عرضه شود؟ فروشگاه های آنلاین و آفلاین زیادی هستند که اقدام به فروش زعفران می کنند؛ با دقت بر این فروشگاه ها می توان دید که اختلاف قیمت در فروش طلای سرخ در بازارهای جهانی وجود دارد.
  • برند زعفران صادراتی: گر چه کشور ما در زمینه بسته بندی زعفران ضعیف عمل کرده و غالبا زعفران را به صورت عمده در بازار های جهانی به فروش می رساند اما برند زعفران، یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت زعفران صادراتی به دلار است.
  • نوع زعفران صادراتی چیست؟ همان طور که پیش تر گفته شد یکی از عوامل تعیین کننده قیمت زعفران (چه در بازار داخلی و چه در عرصه بین المللی) نوع زعفرانی است که به فروش می رسد. زعفران ها انواع متفاوتی دارند که این تفاوت موجب اختلاف قیمت آن ها نیز شده است.
  • استاندارد های زعفران: زعفران نیز مانند دیگر کالاهای صادراتی از استانداردهایی پیروی می کند که به خصوص در بازار های جهانی زیر ذره بین قرار می گیرد. این عامل در تعیین قیمت زعفران صادراتی به دلار بسیار تعیین کننده است.
  • روش تحویل زعفران یکی دیگر از عوامل موثر بر تعیین قیمت زعفران است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چه عواملی قیمت عسل صادراتی در عمان را تعیین می کنند؟

عسل صادراتی

اگر بخواهیم در خصوص عوامل تعیین کننده قیمت عسل صادراتی به صورت تخصصی صحبت کنیم، بحث به درازا می کشد بنابراین به ذکر تیتر وار عوامل اثر گذار برای تعیین فیمت عسل صادراتی در عمان بسنده می کنیم. هزینه های حمل و نقل، هزینه های بسته بندی، کیفیت عسل و کمیاب بودن یا فراوانی عسل شده از عواملی است که بر تعیین قیمت عسل صادراتی در عمان اثر می گذارد و در اثر بررسی دقیق شرایط می تواند تجارت این محصول را با موفقیت به انجام برساند. در ادامه توضیح کوتاهی در خصوص هر کدام از این عوامل خواهیم داد.

  • هزینه های حمل و نقل: در صورتی که عسل صادراتی از طریق دریا به عمان برسد، نسبت به حمل و نقل هوایی قیمت آن کمتر خواهد شد.
  • هزینه های بسته بندی: بسته بندی های شکیل و هدیه، هزینه زیادتری نسبت به بسته بندی های معمولی بر خریدار متحمل می کند.
  • کیفیت عسل صادراتی: هر چه میزان خالص بودن عسل بالاتر باشد، عسل صادراتی از قیمت بیشتری برخوردار است.
  • کمیابی یا فراوانی عسل: عسل های تک گیاه، به علت کمیاب بودن از قیمت بیشتری نسبت به عسل چهل گیاه برخوردارند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

نکات طلایی در صادرات پسته به روسیه

سود صادرات پسته

به دو علت، صادرات پسته به روسیه با وسواس و حساسیت های زیاد از جانب دو کشور مبدا و مقصد صورت می گیرد. اولین علت، قوانین و استاندارد هایی است که روسیه برای محصولات وارداتی وضع کرده و کشور صادر کننده باید به آن پایبند باشد. دومین علت نیز دسته بندی پسته در زیر مجموعه مواد غذایی است. بنابراین اگر قصد صادرات پسته به روسیه را دارید، حتما این نکات را مد نظر قرار دهید.

  • آماده سازی مدارک لازم

اولین گام در صادرات مربوط به مرحله مذاکره، توافق و عقد قرارداد می شود. بنابراین اولین نکته برای صادرات پسته به روسیه ، جمع آوری و آماده سازی مدارک لازم جهت عقد قرار داد است. شما به عنوان یک تاجر موفق باید از مدارک لازم جهت عقد قرار داد اطلاع داشته و پیش از ورود به مذاکره آن ها را آماده کنید.

  • استفاده از وسیله حمل و نقل مناسب

زمانی که قصد صادرات پسته به روسیه را می کنید؛ پس از انجام مذاکرات و پیش از بستن قرار داد حتما باید در خصوص شکل حمل و نقل با طرف مقابل توافقات لازم را انجام دهید. حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی از انواع حمل و نقل است که متناسب با شرایط یکی از آن ها برای صادرات پسته به روسیه  انتخاب می شود.

  • ارسال پسته درجه یک

برای صادرات پسته به روسیه در نظر داشته باشید که حتما محصولات درجه یک را به این کشور صادر کنید. ممکن است در نگاه اول برخی از تجار تصور کنند که با صادرات محصول درجه دو، به سود بیشتری دست پیدا می کنند اما در واقع این کار صرفا منجر به لطمه خوردن به روابط تجاری با کشور روسیه در بلند مدت می شود.

  • بهره گیری از تجربیات یک مشاور صادرات

به عنوان یک تاجر فعال در زمینه صادراتی، باید بدانید که تجربه داشتن در حوزه صادرات حرف اول را در موفقیت روابط تجاری بین المللی می زند. بنابراین در صورت نداشتن تجربه کافی در خصوص صادرات به روسیه حتما از یک مشاور صادراتی برای صادرات پسته به روسیه بهره بگیرید زیرا ایشان می توانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند.

  • فراهم نمودن شرایط مساعد برای نگهداری محصول

برای آن که یک صادرات موفق داشته باشید لازم است که پیش از فرآیند ارسال، پسته را در شرایط مساعد برای تازه ماندن نگه دارید. درست است که فرآیند صادرات از زمان ارسال آغاز می شود اما به لحاظ اخلاقی شما موظف به حفظ سلامت محصول برای نگهداری در حداکثر زمان ممکن هستید. بنابراین یکی از شروط موفقیت در صادرات پسته به روسیه، محل انبار مناسب و با تجهیزات کامل و لازم است.

  • رساندن محصول به مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن

یکی از مواردی که در خصوص صادرات پسته به روسیه  باید به آن توجه کرد، زمان بندی دقیق در تحویل محصول است. تفاوتی نمی کند محل تحویل محصول را کجا تعیین کرده باشید (بسته به توافق قبلی طرفین مشخص می شود) بلکه مهم این است که محصول را به موقع به دست مشتری برسانید. البته در صورتی که به علل بیرونی در رسیدن محصول به دست مشتری کمی تاخیر به وجود بیاید مشکلی نیست اما باید آن را به اطلاع ایشان رساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex