گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

چرا بسته بندی زعفران صادراتی اهمیت زیادی دارد؟

قیمت هر کیلو زعفران صادراتی

بسته بندی گرچه جدای از کیفیت محصول مورد بررسی قرار می گیرد اما در کاهش و حفظ کیفیت محصول بسیار اثر گذار است. زیرا بسته بندی زعفران از آن محافظت کرده و بهانه ای جهت جلب توجه مشتریان است. در اولین نگاه که کیفیت محصول مشخص نیست، آن عاملی که مشتری را ترغیب به بررسی محصولات ما می کند بسته بندی شیک و جذاب زعفران است. زعفران صادراتی نیز مانند سایر کالاهای خوراکی و حتی بیشتر از آن ها (به علت ارزش قیمتی بالا) باید دارای بسته بندی موجه و قابل قبولی باشد. بسته بندی زعفران صادراتی به هنگام حمل و نقل، جابجایی و توزیع، نقش نگه دارندگی از محصول را دارد. به همین علت است که سرمایه گذاری برای خرید دستگاه های بسته بندی حرفه ای محصول می تواند یک وجه تمایز ویژه با سایر محصولات موجود در بازار ایجاد کند.
از نظر اقتصاد بازاریابی، بسته بندی، روشی جذاب برای انتقال اطلاعات در مورد ویژگی های محصول به مخاطب بوده و باعث جلب توجه وی می شود؛ زیرا مشتری پیش از توجه به محصول از طریق بسته بندی، اطلاعات لازم جهت توجیه برای خرید را به دست می آورد. مزیت دیگر بسته بندی دور نگه داشتن محصول از عوامل خارجی مانند رطوبت، دما و …، تنوع در سایز و وزن محصول، تسهیل در حمل و نقل و … است. بسته بندی زعفران صادراتی اگر با کیفیت باشد، باعث حفظ خواص و فواید زعفران صادراتی می گردد. امروزه طراحی یک بسته بندی با رنگ، شکل و جنس خاص در بازارهای رقابتی اهمیت فراوانی پیدا نموده؛ چرا که باعث ایجاد ارتباطات با مشتری و برندسازی می شود.

پبازاریابان و طراحان انواع بسته بندی نیز همواره باید خواسته و نیاز مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهند. لازم به ذکر است کشورهای وارد کننده، قبل از کیفیت ابتدا به بسته بندی زعفران صادراتی توجه می کنند و اگر طراحی آن نتواند رضایتشان را جلب کند، از خرید مجدد صرف نظر می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بهترین بسته بندی عسل صادراتی

قیمت عسل صادراتی در ترکیه

انتخاب بهترین نوع بسته بندی عسل صادراتی، ارتباط نزدیکی با سلیقه خریداران خواهد داشت. ایران از جمله مناطق تولیدکننده عسل طبیعیِ درجه یک در جهان می باشد.
از این رو امکان تولیدات گسترده و بسته بندی های استاندارد، شرایطی ایده آل را برای صادرات رقم خواهد زد. روش های سنتی برای بسته بندی عسل، امروزه در مقایسه با روش های مکانیزه، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
روش های مکانیزه نه تنها در سرعت بخشیدن به روالِ بسته بندی، بلکه در حفظ کیفیت محصول نیز تاثیرگذاری می باشند.بسته بندی عسل صادراتی متناسب با مقصد مورد نظر برای صادرات، انجام خواهد شد.
محصولات صادراتی عمدتا از بسته بندی شیکی برخوردار اند. بسته بندی ها قطعا یکی از مهم ترین مشخصه های انتخاب محصولات در بازار های صادراتی به شمار می روند.
به همین دلیل اهمیت بسته بندی، غیر قابل انکار است. محصولات خوراکی مانند عسل هم چون سایر محصولات، در صورت بسته بندی اصولی و استاندارد، با کیفیتی ایده آل به دست خریداران خواهند رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

آیا تعرفه صادرات پسته در همه کشور ها مشابه است؟

خرید و فروش پسته صادراتی

تعرفه صادرات پسته در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. ایران، تعرفه های صادراتی به خصوصی دارد که شامل مجوز ها و تائیدیه های مربوطه می شود. تعرفه هایی نیز وجود دارند که کشور مقصد آن ها را وضع می کند و قوانین سخت گیرانه تری را شامل می شود تا از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند (البته گاهی کشور مقصد قادر به تولید آن محصول نیست، پسته نیز از آن دسته محصولاتی است که همه کشور ها قادر به تولید آن نیستند).

کشور های اروپایی تعرفه های سخت گیرانه تری به نسبت کشور های جهان سومی دارند. به عنوان مثال میزان آفلاکتوسین در پسته صادراتی اگر از یک میزان تجاوز کند، آن پسته توسط کشور های اروپایی پذیرفته نمی شود به علت همین تعرفه صادرات پسته است که معمولا پسته های صادراتی به اروپا از بالا ترین کیفیت برخوردار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

خرید و فروش زعفران صادراتی در جهان

رنگ زعفران صادراتی

از آن جا که هر ساله، زعفران بین کشورهای مختلفی جا به جا شده و سود آوری می کند لازم دیدیم که نگاهی به آمارهای خرید و فروش بیاندازیم. گزارش ها و آمار و ارقام مخصوص خرید و فروش زعفران صادراتی ایران به کشورهای جهان در هر سال ثبت می شود تا بر اساس آن بتوان بازارهای آینده را پیش بینی نمود. طی یک گزارش که در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است، نتایج نشان داده اند صادرات زعفران ایران به ۱۰ کشور با رشد مثبت مواجه بوده که حدود ۸۶ درصد صادرات آن از طریق امارات متحده عربی بوده است؛ این کشور به منزله چهارراه صادراتی برای خرید و فروش زعفران ایران به سایر کشورها محسوب می شود. بهترین زعفران ایران به بازارهای عربی ارائه می شوند.

همچنین در این گزارش بیان شده است که زعفران صادراتی ایران (بهترین نوع زعفران برای صادرات) در کنار دو محصول دیگر زرشک و عناب، به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا، هنگ کنگ، ویتنام، ایتالیا، افغانستان، قطر، هند، آلمان و فرانسه صادر شده است. البته متاسفانه کشور افغانستان پس از خرید زعفران ایرانی آن را به چین و هند صادر می کنند که با توجه به عوارض پرداختی توسط کشور ما (برای صادرات زعفران به هند) به ضرر صادر کننده ایرانی است.

این آمار بسیار قابل توجه است و بررسی این بازار به تحلیلگرهای صادرات زعفران کمک می کند تا برای خرید و فروش زعفران بیشتر، سرمایه گذاری ها و استراتژی های بهتری را در نظر بگیرند. به طور متوسط، حدود ۱۲۰ تن زعفران صادراتی از ۱۲۰۰۰۰ هکتار زمین در ایران برداشت می شود. هر ساله تعداد زمین های زیر کشت زعفران در حال افزایش است؛ این آمار با توجه به افزایش تولید در سال ۲۰۱۸ ارائه شده است؛ تولید زعفران در سال ۲۰۱۸ از ۳۳۶ تن در سال ۲۰۱۸ به ۳۸۲ تن رسید.

در آمارهای دیگری که در ماه های پایانی سال ۲۰۱۸، برای صادرات زعفران ایران به کشورهای دیگر ارائه شده است، نتایج نشان داده اند، ایران طی ۶ ماه (۲۱ مارس – ۲۲ سپتامبر)، ۱۰۵ تن زعفران به ۴۷ کشور جهان صادر نموده اند.

زعفران صادراتی ایران به قدری در بازارهای جهانی شناخته شده است که اکنون به عنوان اولین تولید کننده “طلای قرمز (زعفران)” در جهان شهرت دارد. با این اوصاف به نظر می رسد که برنامه ریزی و پشتیبانی از تولید و صادرات زعفران باید به گونه ای باشد که کشور بتواند موقعیت خود را از هر نظر حفظ کند. توجه به مسأله خرید و فروش زعفران صادراتی ایرانی به منزله این است که باید تلاش های زیادی برای تقویت صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی انجام گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex