بسته بندی گرچه جدای از کیفیت محصول مورد بررسی قرار می گیرد اما در کاهش و حفظ کیفیت محصول بسیار اثر گذار است. زیرا بسته بندی زعفران از آن محافظت کرده و بهانه ای جهت جلب توجه مشتریان است. در اولین نگاه که کیفیت محصول مشخص نیست، آن عاملی که مشتری را ترغیب به بررسی محصولات ما می کند بسته بندی شیک و جذاب زعفران است. زعفران صادراتی نیز مانند سایر کالاهای خوراکی و حتی بیشتر از آن ها (به علت ارزش قیمتی بالا) باید دارای بسته بندی موجه و قابل قبولی باشد. بسته بندی زعفران صادراتی به هنگام حمل و نقل، جابجایی و توزیع، نقش نگه دارندگی از محصول را دارد. به همین علت است که سرمایه گذاری برای خرید دستگاه های بسته بندی حرفه ای محصول می تواند یک وجه تمایز ویژه با سایر محصولات موجود در بازار ایجاد کند.
از نظر اقتصاد بازاریابی، بسته بندی، روشی جذاب برای انتقال اطلاعات در مورد ویژگی های محصول به مخاطب بوده و باعث جلب توجه وی می شود؛ زیرا مشتری پیش از توجه به محصول از طریق بسته بندی، اطلاعات لازم جهت توجیه برای خرید را به دست می آورد. مزیت دیگر بسته بندی دور نگه داشتن محصول از عوامل خارجی مانند رطوبت، دما و …، تنوع در سایز و وزن محصول، تسهیل در حمل و نقل و … است. بسته بندی زعفران صادراتی اگر با کیفیت باشد، باعث حفظ خواص و فواید زعفران صادراتی می گردد. امروزه طراحی یک بسته بندی با رنگ، شکل و جنس خاص در بازارهای رقابتی اهمیت فراوانی پیدا نموده؛ چرا که باعث ایجاد ارتباطات با مشتری و برندسازی می شود.
پبازاریابان و طراحان انواع بسته بندی نیز همواره باید خواسته و نیاز مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهند. لازم به ذکر است کشورهای وارد کننده، قبل از کیفیت ابتدا به بسته بندی زعفران صادراتی توجه می کنند و اگر طراحی آن نتواند رضایتشان را جلب کند، از خرید مجدد صرف نظر می کنند.