سود صادرات پسته


بازار هدفتان را بشناسید: اولین نکته برای رسیدن به بالاترین درصد سود صادارت پسته تعیین کشور مقصد و توجه به خواسته های آن است. کشورهای مختلف خواسته های متفاوت و متنوعی در صادرات پسته دارند. به عنوان مثال برای برخی از آن ها مهم ترین عامل، بسته بندی های شکیل و زیباست اما برخی دیگر تنها به اندازه و نوع پسته توجه می کنند و حتی اگر پسته را به صورت فله ای برایشان ارسال کنید، شکایتی نخواهند داشت. پس پیش از هر چیزی بعد از انتخاب مقصد، به سلیقه بازار هدفتان در مصرف و خرید محصول آگاه شوید. آگاهی از بازار مقصد، حتی می تواند باعث رسیدن شما به صرفه جویی در هزینه نیز بشود.

 


روند اخذ مجوز های قانونی را طی کنید: شاید بتوان گفت یکی از سخت ترین بخش های صادرات، طی کردن روند های قانونی و اخذ مجوز های پسته صادراتی است. از جمله این مجوزها می توان به استاندارد محصول صادراتی اشاره کرد. اگر محصول شما دارای استاندارد مورد تائید کشور مقصد باشد، سفارش کشور مقصد از شما در طی زمان بیشتر خواهد شد و در نتیجه به درصد قابل قبولی از سود صادرات پسته دست پیدا خواهید کرد (ادامه دار شدن روابط تجاری می تواند به سود شما تمام شود).

 


رعایت بهداشت در بسته بندی: همه کشورها و به خصوص کشورهای اروپایی، برای مواد غذایی که به کشورشان وارد می شود، استاندارد و قوانین سخت گیرانه ای وضع می کنند زیرا این مواد به صورت مستقیم با سلامت مردم کشورشان در ارتباط است. بنابراین اگر می خواهید به سود صادرات پسته برسید، باید در وهله اول استاندارد های بهداشت را دانسته و آن ها را در بسته بندی و ارسال محموله رعایت کنید.

 


پسته درجه یک ارسال کنید: پسته از جمله خوراکی هایی است که به علت مغذی بودن قیمت آن کمی زیاد است. برخی از تجار برای فروش و رسیدن به سود صادرات پسته، پسته درجه دو و سه خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند و با این کار راه رسیدن به سود صادرات پسته در بلند مدت را به روی خود می بندند. کشورهای خریدار پسته، ترجیح می دهند پسته صادراتی درجه یک را با قیمت اصلی آن خریداری کنند و اگر تاجری برای رسیدن به سود بیشتر، در صدد سو استفاده و ارسال محصول درجه دو با همان قیمت باشد، باعث بدنامی خود خواهد شد و کشور مقصد در آینده ارتباط تجاری خود را با ایشان قطع می کند.

 


پسته ای را صادر کنید که وارد کننده خواهان آن است: همان طور که می دانید پسته ها دارای انواع مختلفی هستند (احمد آقایی، اکبری، فندقی و …) برای آن که به سود صادرات پسته برسید، باید همان پسته ای را برای طرف تجاری ارسال کنید که خواهان آن است. اگر طرف تجاری شما اطلاعات دقیقی از انواع این پسته ها ندارد، بهتر است این اطلاعات را در اختیار ایشان قرار دهید تا بتوانند پسته مد نظرشان را انتخاب کنند.