انس پسته صادراتی چقدر است

کشور مبدا به علت این که در برابر هر کالایی که از کشور خارج می شود مسئول است، استاندارد هایی را وضع کرده که شرکتی که اقدام به صادرات کالا می کند باید آن ها را رعایت کرده و مجوز های مربوطه را از مراکز مربوطه بگیرد. گرفتن این مجوز ها برای تسلیم کالا به گمرک الزامی است.

 

اخذ مجوز های لازم برای پسته صادراتی


پسته صادراتی زمانی که از کشور خارج می شود نیازمند یک دسته از مدارک و مجوز ها جهت خروج از کشور است. برای اخذ این استاندارد پسته صادراتی، پسته در آزمایشگاه های مخصوص مورد بررسی قرار گرفته و مجوز های لازم جهت صادرات به آن اعطا می شود. این موارد در استاندارد پسته صادراتی برای خروج از کشور الزامی است زیرا محصول به نام کشور صادر کننده ارسال می شود و در نتیجه باید مجوز بهداشتی و سلامت از سازمان غذا و دارو داشته باشد. میزان افلاکتوسین پسته صادراتی در این آزمایشگاه ها صورت می گیرد اما نکته مهم و جالب توجه در اخذ استاندارد پسته صادراتی در مبدا این است که تمامی این مجوز ها باید پیش از اظهار بار به گمرک گرفته شود.

 

ارائه محصول به اداره گمرک


بعد از اخذ استاندارد پسته صادراتی که در بالا ذکر شد، باید محصول به گمرک شهری که کالا در آن تولید شده ارائه شود و مدارک مرتبط به بارنامه تکمیل گردد. در این قسمت تمامی مشخصاتی که لازم است در مورد پسته صادراتی به کشور مقصد اطلاع داده شود تعیین و نوشته می شود.

 

تعیین سلامت محصول


در صورتی که سلامت پسته صادراتی توسط اداره استاندرد صادر شود دیگر جای نگرانی نیست حتی اگر پسته صادراتی به شکل فله صادر شود. این استاندارد پسته صادراتی مخصوص پسته هایی است که توسط برند خاصی ارسال نمی شود.