به جز کیفیت بسته بندی که مستقیم بر کیفیت زعفران صادراتی تاثیر گذار است، هیچ استاندارد ویژه ای به لحاظ سلیقه ای برای تولید بسته بندی ویژه وجود ندارد و شما به عنوان صادر کننده باید ابتدا کشور هدف را تعیین کرده و پس از انجام تحقیقات بازاریابی، اقدام به تولید بسته بندی مناسب کنید. در نظر گرفتن سلایق تمام مشتریان امر بسیار دشواری است؛ چرا که هر فرد دارای سلایق و علایق متفاوتی هست. بررسی رفتار متقاضیان زعفران که در پژوهش های متعدد بازاریابی صورت گرفته، نشان داده اند که هنگام خرید، هریک به موارد خاصی توجه دارند. در این میان، توجه به بسته بندی زعفران صادراتی ۴٫۸ برابر بقیه موارد بوده است. از طرف دیگر از آن جا که این ادویه معجزه گر، دارای قیمت بالایی است، هر چقدر برای بسته بندی خوب و با کیفیت آن سرمایه گذاری شود، بر ارزش آن افزوده خواهد شد.