سود صادرات عسل

صادرات و واردات از پر سود ترین تجارت های دنیا هست که در آن کشور وارد کننده و صادر کننده هر دو سود می برند. یکی از محصولاتی که به علت طعم و عطر بی نظیر و خواص بی شماری که در درمان بیماری ها و به خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن دارد عسل است. عسل صادراتی با خاصیت های زیادی که برای سلامت بدن دارد در همه کشورها طرفدارهای خاص خود را جذب کرده است.

همین ویژگی ها باعث رونق بخشیدن به بحث صادرات این محصول شده است. تجارت عسل صادراتی از پر سود ترین تجارت ها به شمار می رود که در صورت آگاهی از قوانین بین المللی تجارت بین الملل می تواند برای صادر کننده حاشیه سود بالایی به ارمغان بیاورد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد سود صادرات عسل و علت این سود به علاقمند حوزه تجارت عسل ارائه می دهیم.

 

عسل صادراتی ، محصولی با حاشیه سود بالا


عسل صادراتی انواع مختلفی دارد که در دشت های پر گل ایران تولید و به کشورهای مختلف صادر می شود. بیشترین عسلی که از ایران به کشورهای مختلف صادر می شود عسل های گون، مرکبات و عسلی موسوم به چهل گیاه است. در صورتی که عسلی که تولید می شود طبیعی باشد، سود صارات عسل صادراتی میزان بالایی تخمین زده می شود.

به طور کلی می توان گفت سالیانه به طور متوسط صادرات عسل مبلغی بالغ بر دو میلیارد دلار از چرخه اقتصادی را به خود اختصاص می دهد. می توان گفت ارسال این محصول به کشورهای اروپایی، باعث افزایش سود صادرات عسل شده است.