صادرات پسته به روسیه

حتما تا کنون متوجه شده اید که پسته یک میان وعده مفید و مغزی است و به علت این میزان از محبوبیت به کشورهای دیگر صادر می شود. یکی از کشورهایی که صادرات پسته مرغوب ایرانی به آن انجام می شود، روسیه است، در واقع روسیه یکی از بازارهای هدف صادرات پسته برای باغداران و تجار ایرانی است. اما چرا صادرات پسته به روسیه مورد توجه تجار قرار گرفته است؟ به چند علت صادرات پسته به روسیه، مورد استقبال قرار گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

  • بعد مسافت

یکی از مشکلاتی که معمولا برای صادرات تجار با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتی ناشی از طولانی بودن مسافت کشور مبدا و مقصد است. اما در صادرات پسته به روسیه، به علت نزدیکی جغرافیایی ایران و روسیه این مشکل وجود ندارد و به همین علت یکی از مقاصد پسته صادراتی ایرانی، کشور روسیه به شمار می آید.

  • عدم وجود محصولات کشاورزی در روسیه

کشور روسیه از جمله کشورهایی محسوب می شود که در زمینه تهیه محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر وابسته است زیرا تولیدات کشاورزی در این کشور متوقف شده و برای تهیه مایحتاج کشاورزی به کشورهای دیگر وابسته اند بنابراین یکی از دلایل رونق گرفتن صادرات پسته به روسیه، فرصتی است که در این کشور برای ایران وجود دارد.

  • طرفداران پسته ایرانی در روسیه

یکی از دلایل دیگری جذب تجار به صادرات پسته به روسیه ، کیفیت پسته ایرانی است. همان طور که گفته شد ایران یکی از کشورهای تولید کننده پسته در سراسر دنیا به شمار می آید و به همین علت نیز پسته این کشور در میان کشورهای دیگر از جمله روسیه طرفدار دارد. جایگاه پسته ایران در نظر تجار روسی، باعث افزایش سود تجار ایرانی می شود که همین عامل یکی از دلایل رونق گرفتن صادرات پسته به روسیه شده است.