زعفران صادراتی قیمت روز

علی رغم تغییر دائم قیمت زعفران در بازار داخلی، در بازارهای جهانی قیمت زعفران صادراتی به دلار تغییر چندانی ندارد و از یک روند تقریبا ثابتی پیروی می کند. بنابراین قصد صادرات زعفران به هر کشوری را دارید باید ابتدا استعلام قیمت گرفته و سپس اقدام به صادرات کنید اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در اکثر کشورها (به علت آن که خودشان تولید کننده زعفران نیستند و زعفران درجه یک را از ایران وارد می کنند) قیمت زعفران بسیار بیشتر از بازار داخلی است. همین دلیل کافی است تا تجار هوشمند کشورمان را به فکر صادرات طلای سرخ به کشورهای دیگر بیاندازد.

 

چه عواملی بر قیمت زعفران صادراتی اثر گذار است؟

  • عوامل زیادی وجود دارند که بر قیمت زعفران صادراتی به دلار تاثیر گذار هستند؛ در ادامه چند دسته از این عوامل را به صورت تیتر وار برای شما ذکر می کنیم.
  • چه میزان برای زعفران تقاضا وجود دارد؟ تقاضای کشورهایی که خواهان زعفران ایرانی هستند در تعیین قیمت این محصول بسیار اثر گذار است.
  • زعفران در چه فروشگاهی عرضه شود؟ فروشگاه های آنلاین و آفلاین زیادی هستند که اقدام به فروش زعفران می کنند؛ با دقت بر این فروشگاه ها می توان دید که اختلاف قیمت در فروش طلای سرخ در بازارهای جهانی وجود دارد.
  • برند زعفران صادراتی: گر چه کشور ما در زمینه بسته بندی زعفران ضعیف عمل کرده و غالبا زعفران را به صورت عمده در بازار های جهانی به فروش می رساند اما برند زعفران، یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت زعفران صادراتی به دلار است.
  • نوع زعفران صادراتی چیست؟ همان طور که پیش تر گفته شد یکی از عوامل تعیین کننده قیمت زعفران (چه در بازار داخلی و چه در عرصه بین المللی) نوع زعفرانی است که به فروش می رسد. زعفران ها انواع متفاوتی دارند که این تفاوت موجب اختلاف قیمت آن ها نیز شده است.
  • استاندارد های زعفران: زعفران نیز مانند دیگر کالاهای صادراتی از استانداردهایی پیروی می کند که به خصوص در بازار های جهانی زیر ذره بین قرار می گیرد. این عامل در تعیین قیمت زعفران صادراتی به دلار بسیار تعیین کننده است.
  • روش تحویل زعفران یکی دیگر از عوامل موثر بر تعیین قیمت زعفران است.