همه می دانیم که عسل یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین محصولات صادراتی در ایران به شمار می رود. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی کیفیت یک تجارت عسل تاثیر بگذارد، شیشه عسل صادراتی می باشد. در واقع شیشه های عسل صادراتی، به نوعی، بسته بندی خود عسل محسوب می شوند و همان طور که می دانید، در پروسه صادرات، نوع بسته بندی و ظرف محصول، از مهم ترین و حساس ترین بخش ها می باشد. با توجه به این موضوع، مشاغل و مجموعه هایی وجود دارند که کار آنها، تولید و پخش انواع شیشه عسل برای صادرات است. در ادامه قصد داریم تا شما را با انواع شیشه های عسل صادراتی، ویژگی های شیشه عسل و قیمت شیشه برای بسته بندی عسل صادراتی آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با این موارد، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

شیشه عسل صادراتی چه مزایایی دارد؟
در کل، ظرف عسلی که قرار است صادر شود، می تواند از جنس های مختلفی باشد؛ مثلاً انواع ظرف های پلاستیکی، فلزی و شیشه ای، که طبیعتاً هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اما برای صادرات عسل، ظروف شیشه ای بهترین انتخاب خواهند بود. دلیل این ارجحیت نیز چیزی نیست جز مزیت های بالایی که این ظرف می توانند در طولانی مدت برای نگهداری عسل در اختیار کاربر قرار دهند. این مزایا را در قسمت زیر بررسی می کنیم:

  • مهم ترین مزیتی که می توانیم برای یک شیشه عسل صادراتی تعریف کنیم، این است که این ظروف بسیار سالم و بهداشتی هستند و خیلی راحت می توانند عسل را برای مدت خیلی طولانی، حفظ و نگهداری نمایند.
  • شیشه برای عسل صادراتی، به گونه ای تولید می شود که با عسل و یا هر ماده غذایی دیگری واکنش نمی دهد و محصول داخل خود را فاسد نمی کند. همچنین این شیشه می تواند برای مدت ها داخل یخچال بماند و از ماده غذایی که داخل آن قرار داده شده، محافظت کند.
  • مهم ترین ویژگی که یک ظرف استاندارد باید داشته باشد، این است که از بو گرفتن، تغییر رنگ، تغییر کردن خواص و کیفیت ماده غذایی، جلوگیری کند. خوشبختانه باید عرض کنیم که یک شیشه برای بسته بندی عسل صادراتی به گونه ای تولید می شود که از ایجاد تمامی این موارد بر روی مواد غذایی جلوگیری می کند.
  • انواع شیشه های عسل صادراتی، قابلیت چندین بار استفاده شدن را دارند. این موضوع یعنی که این محصول، کاملاً قابل بازیافت است و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.
  • وقتی بحث صادراتی به میان می آید، تاییدیه سازمان غذا و دارو برای ظرف مورد نظر، یکی از مهم ترین تاییدیه هاست. شیشه برای عسل صادراتی، با توجه به ساختاری که دارد، تاییدیه این سازمان را دارد و تجار به راحتی می توانید از این ظرف، برای صادرات انواع عسل استفاده نمایید.