گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

نوع کاشت و پرورش زعفران صادراتی چگونه است؟

گیاه زعفران

زعفران در اصل ریشه گلی به رنگ بنفش است که در مناطق معتدل کاشته شده و نیاز به آبیاری زیادی ندارد. پیاز زعفران در قسمت زیرین ساقه آن قرار دارد. زمانی که ریشه زعفران از گلبرگ های آن جدا می شود نام های متعددی براساس نحوه جداسازی می گیرد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم داشت. در درون هر گل، ۳ الی ۴ ریشه زعفران وجود دارد که توسط کشاورزان از گل ها جدا می شود. بیشترین طرفداران زعفران صادراتی در بازارهای جهانی، خریدار قسمت اصلی کلاله آن هستند.

خواص زعفران، یکی از علل اصلی روند رو به رشد خرید و فروش آن است. از آن جا که زعفران یک گیاه محسوب می شود خواص دارویی زیادی را در بر می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران صادراتی

گیاه زعفران

اولین خاصیت زعفران، آنتی اکسیدان بودن آن است. آنتی اکسیدان چه فایده ای برای بدن دارد؟ آنتی اکسیدان ها می توانند ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش داده، باعث جوان ماندن پوست شده، از بیماری های قلبی جلوگیری کرده و هم چنین بدن را سم زدایی کند (سم زدایی در بدن به علت افزایش مصرف فست فود ها نکته بسیار حائز اهمیتی است). علاوه بر مواردی که گفته شد آنتی اکسیدان موجود در زعفران به سلامت کبد شما کمک می کند. جای تعجب ندارد که زعفران صادراتی ایران با خواص بی نظیرش در لیست محبوب ترین کالاهای صادراتی قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

مراحل کاشت زعفران صادراتی به چه صورت است؟

  • پیش از کاشت زعفران صادراتی، در زمستان زمین را شخم می زنند.
  • کاشت زعفران از اواسط تابستان تا اوایل پاییز صورت می گیرد.
  • بعد از حفر چاله ها، پیاز زعفران ( به طور تقریبی ۳ تا ۵ پیاز در یک چاله) را در آن قرار می دهند.
  • در مرحله بعد پیاز را به داخل دل خاک فشرده می کنند و پیش از آبیاری زمین را کود می دهند.
  • در این مرحله خاک را به اصطلاح سله شکنی می کنند یعنی خاک را می شکنند تا جوانه ها به راحتی از خاک بیرون زنند البته در این کار باید دقت لازم را به خرج داد تا پیاز ها آسیب نبیند.
  • در مرحله آخر نیز آفت ها و علف های هرزی که باعث از بین رفتن محصول می شود را می کشند.

مرغوب ترین زعفران صادراتی در سایت ویمکس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

ضروت و اهمیت بسته بندی زعفران صادراتی

خرید و فروش زعفران صادراتی

به جز کیفیت بسته بندی که مستقیم بر کیفیت زعفران صادراتی تاثیر گذار است، هیچ استاندارد ویژه ای به لحاظ سلیقه ای برای تولید بسته بندی ویژه وجود ندارد و شما به عنوان صادر کننده باید ابتدا کشور هدف را تعیین کرده و پس از انجام تحقیقات بازاریابی، اقدام به تولید بسته بندی مناسب کنید. در نظر گرفتن سلایق تمام مشتریان امر بسیار دشواری است؛ چرا که هر فرد دارای سلایق و علایق متفاوتی هست. بررسی رفتار متقاضیان زعفران که در پژوهش های متعدد بازاریابی صورت گرفته، نشان داده اند که هنگام خرید، هریک به موارد خاصی توجه دارند. در این میان، توجه به بسته بندی زعفران صادراتی ۴٫۸ برابر بقیه موارد بوده است. از طرف دیگر از آن جا که این ادویه معجزه گر، دارای قیمت بالایی است، هر چقدر برای بسته بندی خوب و با کیفیت آن سرمایه گذاری شود، بر ارزش آن افزوده خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

راهکار ساده و موثر برای آزاد کردن رنگ و عطر زعفران صادراتی

شما به دو طریق می توانید عطر و رنگ زعفران صادراتی را آزاد کنید؛ در اولین روش کافی است زعفران را به حالت پودر در آورده (بسابید) و بعد برای غذا یا نوشیدنی مصرف کنید. در روش دوم، پس از آن که زعفران را پودر کردید، روی آن یک تکه یخ قرار داده و صبر کنید تا یخ آب شود و سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کرده و آن را درون بطری در فریزر قرار دهید (برای هر بار مصرف کافی است به میزانی که نیاز به زعفران دارید روی زعفران یخ زده آب جوش ریخته و آن را استفاده کنید).

 

خرید و اطلاعات دقیق زعفران صادراتی در سایت ویمکس

 

             

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex