گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۱۷ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

صادرات عسل به قطر با شرکت در نمایشگاه های بین المللی

عسل صادراتی

برای آن که کشور مبدا به شما اعتماد داشته باشد نیاز به انجام چه کارهایی دارید؟ تا به حال به این فکر کرده اید که چرا خریدار در کشور مبدا باید به شما اعتماد کند؟ خریداری که به دنبال محصول معتبری باشد، را می توانید در نمایشگاه ها بیابید!

نمایشگاه هایی که سالیانه برگزار می شود، محل خوبی برای شناساندن برند خود و مطرح کردن مزیت های رقابتی به خریدار است. بنابراین اگر قصد صادرات عسل به قطر را دارید، برنامه ویژه ای برای شرکت در نمایشگاه داشته باشید. این نمایشگاه ها علاوه بر ارائه محصول، باعث برقراری ارتباط نزدیک با خریدار شده و اعتماد او را جلب می کند.

این نمایشگاه ها به خصوص برای محصولی همچون عسل صادراتی ، که کیفیت آن باید از نزدیک تست شود، بسیار اهمیت دارد. البته در مرحله بعد باید قادر به گواهی استاندارد عسل صادراتی به شرکت خریدار باشید؛ بنابراین شرکت در نمایشگاه لازم است اما کافی نیست!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

پسته کله قوچی برای صادرات

پسته احمد اقایی

پسته کله قوچی یکی دیگر از پسته هایی است که به عنوان پسته صادراتی به کشورهای عربی و دیگر کشورها صادر می شود. از ویژگی های پسته کله قوچی می توان به سنگین بودن وزن آن اشاره کرد که باعث می شود میزان خرید آن در هر کیلو کمتر از سایر پسته ها باشد. پسته کله قوچی بیشتر به عنوان پسته ای شناخته می شود که به عنوان یک میان وعده یا بخشی از یک میان وعده است (در غذاها و شیرینی هایی که پسته یکی از طعم دهنده هاست معمولا از پسته کله قوچی استفاده می شود). پسته کله قوچی از انواع پسته صادراتی است که به شکل مغز شده (بدون پوسته) و خلال نیز صادر می شود.

پسته کله قوچی به پسته شریفی نیز شهرت دارد. شناسایی پسته کله قوچی از روی سنگینی وزن آن و مغز درشتی که دارد برای همه امکان پذیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

ضرورت و اهمیت آنالیز زعفران صادراتی

زعفران صادراتی به ترکیه

همیشه بحث صادرات با مباحث فروش داخلی تفاوت داشته و به علت حساسیت هایی که وجود دارد باید دقت بیشتری در آن به خرج داد. چرا باید زعفران را آنالیز کرد؟ برخی از سودجویان اقدام به فروش زعفران تقلبی (گلرنگ یا ریشه ذرت) می کنند که این کار در بازارهای خارجی می تواند منجر به بد نام شدن کشور ما در زمینه تولید و فروش زعفران صادراتی شود و حتی می تواند منجر به فلج شدن صادرات این محصول پرطرفدار شود.

 

برای جلوگیری از این امر (از آن جا که از گذشته تا امروز زعفران ارزآوری چشم گیری برای کشور ما داشته است) صادر کنندگان باید محصول زعفران خود را به آزمایشگاه ها فرستاده تا آنالیزهای لازم بر روی آن انجام شود. از عواقب صادرات زعفران تقلبی می توان به مصادره شدن زعفران و پرداخت جریمه اشاره کرد. به همین علت ما در این جا مبحث آنالیز زعفران صادراتی را به صورت مجزا پیگیری می کنیم.

 

مشخصات آزمایشگاه های آنالیز زعفران صادراتی

  • این مرکز باید گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ را از سازمان ملی تایید صلاحیت ایران کسب کرده باشد.
  • عضویت فعال در انجمن دارندگان نشان استاندارد تا بتوان به نتایجی که اعلام می کند برمبنای علمی استناد کرد.
  • رعایت تمامی اصول مورد نیاز برای آنالیز زعفران صادراتی اعم از بهداشت طبق اساسنامه FDA
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چرا زعفران سوپر نگین گران است؟

خرید و فروش زعفران سوپر نگین

شکی نیست که قیمت عامل مهمی محسوب می شود اما نسبی است. قیمت زعفران صادراتی نسبت به ویژگی های آن سنجیده می شود. به عبارت دیگر اگر ویژگی های زعفران خاص و منحصر به فرد باشد توقع قیمت بالا از آن نیز می رود. قیمت زعفران سوپر نگین از سایر زعفران ها بالا تر است.

دلیل دیگری که زعفران سوپر نگین با قیمت بالاتر به فروش می رسد، کمیاب بودن آن است. به عبارتی از صد کیلوگرم زعفران کشت شده فقط یک کیلو گرم زعفران سوپر نگین به دست می آید. اما چه ویژگی هایی موجب قیمت بالای این محصول شده است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

نکاتی برای رسیدن به سود صادرات پسته

قیمت پسته در ارمنستان

بازار هدفتان را بشناسید: اولین نکته برای رسیدن به بالاترین درصد سود صادرات پسته تعیین کشور مقصد و توجه به خواسته های آن است. کشورهای مختلف خواسته های متفاوت و متنوعی در صادرات پسته دارند. به عنوان مثال برای برخی از آن ها مهم ترین عامل، بسته بندی های شکیل و زیباست اما برخی دیگر تنها به اندازه و نوع پسته توجه می کنند و حتی اگر پسته را به صورت فله ای برایشان ارسال کنید، شکایتی نخواهند داشت. پس پیش از هر چیزی بعد از انتخاب مقصد، به سلیقه بازار هدفتان در مصرف و خرید محصول آگاه شوید. آگاهی از بازار مقصد، حتی می تواند باعث رسیدن شما به صرفه جویی در هزینه نیز بشود.
روند اخذ مجوز های قانونی را طی کنید: شاید بتوان گفت یکی از سخت ترین بخش های صادرات، طی کردن روند های قانونی و اخذ مجوز های پسته صادراتی است. از جمله این مجوزها می توان به استاندارد محصول صادراتی اشاره کرد. اگر محصول شما دارای استاندارد مورد تائید کشور مقصد باشد، سفارش کشور مقصد از شما در طی زمان بیشتر خواهد شد و در نتیجه به درصد قابل قبولی از سود صادرات پسته  دست پیدا خواهید کرد (ادامه دار شدن روابط تجاری می تواند به سود شما تمام شود).
رعایت بهداشت در بسته بندی: همه کشورها و به خصوص کشورهای اروپایی، برای مواد غذایی که به کشورشان وارد می شود، استاندارد و قوانین سخت گیرانه ای وضع می کنند زیرا این مواد به صورت مستقیم با سلامت مردم کشورشان در ارتباط است. بنابراین اگر می خواهید به سود صادرات پسته  برسید، باید در وهله اول استاندارد های بهداشت را دانسته و آن ها را در بسته بندی و ارسال محموله رعایت کنید.
پسته درجه یک ارسال کنید: پسته از جمله خوراکی هایی است که به علت مغذی بودن قیمت آن کمی زیاد است. برخی از تجار برای فروش و رسیدن به سود صادرات پسته، پسته درجه دو و سه خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند و با این کار راه رسیدن به سود صادرات پسته در بلند مدت را به روی خود می بندند. کشورهای خریدار پسته، ترجیح می دهند پسته صادراتی درجه یک را با قیمت اصلی آن خریداری کنند و اگر تاجری برای رسیدن به سود بیشتر، در صدد سو استفاده و ارسال محصول درجه دو با همان قیمت باشد، باعث بدنامی خود خواهد شد و کشور مقصد در آینده ارتباط تجاری خود را با ایشان قطع می کند.
پسته ای را صادر کنید که وارد کننده خواهان آن است: همان طور که می دانید پسته ها دارای انواع مختلفی هستند (احمد آقایی، اکبری، فندقی و …) برای آن که به سود صادرات پسته برسید، باید همان پسته ای را برای طرف تجاری ارسال کنید که خواهان آن است. اگر طرف تجاری شما اطلاعات دقیقی از انواع این پسته ها ندارد، بهتر است این اطلاعات را در اختیار ایشان قرار دهید تا بتوانند پسته مد نظرشان را انتخاب کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چرا باید در خرید زعفران صادراتی به شکل عمده بیشتر دقت کنیم؟

خرید انواع زعفران صادراتی درجه یک

خرید زعفران صادراتی به شکل عمده از اهمیت بیشتری نسبت به خرید در اندازه کم برخوردار است زیرا در صورتی که زعفرانی که خریداری می کنید از کیفیت خوبی برخوردار نباشد شما متوجه زیان زیادی خواهید شد. حتی ممکن است در صورت بی توجهی در این شکل از خرید تمام سرمایه شما از بین برود. پس در هنگام خرید و فروش عمده زعفران صادراتی به موارد زیر توجه کنید:

  • حتما زعفران را از افراد دارای اعتبار و یا نمایندگی های دارای اسم و رسم خریداری نمایید.
  • پس از خرید زعفران حتما شرایط نگه داری صحیح را برای آن ایجاد کنید.
  • سعی کنید اطلاعات کاملی درباره تشخیص عنوان زعفران قبل از خرید زعفران عمده کسب نمایید.
  • بهترین نوع زعفران را انتخاب کنید.
  • در خرید و فروش عمده زعفران قیمت در مقابل کیفیت، معیار مهمی به حساب نمی آید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بررسی قیمت عسل صادراتی و رابطه آن با کیفیت در خرید و فروش عسل صادراتی

صادرات عسل به کویت

برای بررسی رابطه میان قیمت عسل صادراتی و کیفیت آن و البته میزان خرید و فروش عسل در بازارهای جهان، لازم است یک نکته بسیار مهم را در ابتدای این مطلب عنوان کنیم. تمام عسل های تولید شده در ایران به اندازه ای که در بازار شهرت دارند، خالص نبوده و از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. این مسئله به ویژه در قیمت عسل صادراتی و تقاضای مشتریان خارجی برای عسل ایرانی تأثیر منفی می گذارد. این تأثیرات به اندازه مهم است که ممکن است صادرات عسل به کویت ، عراق و … را دچار نوسانات شدیدی کند.

 

همانطور که می دانید خرید و فروش عسل صادراتی در بازارهای کشورهای همسایه نظیر عراق، کویت، روسیه، ترکمنستان و …. یکی از منابع درآمدزایی برای تولیدکنندگان عسل در ایران محسوب می شود. اگر این محصولات از مرغوبیت بالایی برخوردار نباشند بی شک، بازار هدف را از دست خواهند داد. قیمت عسل صادراتی در بازار عراق به طور مستقیم و غیر مستقیم با شرایط صادرات عسل به عراق در ارتباط است. این مسأله برای کویت نیز صدق می کند. بیشترین صادرات عسل به کویت به عسل های ۱۰۰% خالص اختصاص دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

انواع مدل های بسته بندی زعفران صادراتی چگونه است؟

زعفران صادراتی خرید

تجار زعفران و یا شرکت های فراوری زعفران متناسب با طرح هایی که توسط تیم طراحی به آن ها معرفی می شود، یک مدل را برای بسته بندی زعفران صادراتی انتخاب می کنند. توجه داشته باشید که در انتخاب نوع بسته بندی باید به فرهنگ کشوری که قرار است زعفران به آن صادر شود توجه کنید.

 

همان طور که گفته شد بسته بندی باید دقیق مطابق با خواسته و فرهنگ کشور وارد کننده باشد. اگر بسته بندی شما کاملا بی نظیر باشد، اما کشور وارد کننده از این بسته بندی راضی نباشد، قطعا آن را تغییر داده و زعفران شما را با نام خود به فروش می رساند. این دقیقا همین کاری است که کشورهای مانند اسپانیا با زعفران ایرانی می کنند و آن را با نام خود می فروشند. در میان تمامی انواع بسته بندی زعفران صادراتی، دو مدل بیشتر از همه مورد توجه است که عبارتند از:

 

بسته بندی پاکتی زعفران صادراتی
از ویژگی های این نوع از بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره نمود؛ اما این نوع بسته بندی را صادرکنندگان زیاد نمی پسندند.

  • وزن مناسب
  • مناسب برای پخش در بازار های مختلف
  • قیمت این مدل بسته بندی زعفران صادراتی بسیار مناسب تر از انواع دیگر است.
  • بسته بندی زعفران به صورت پلی کریستال

 

این نوع بسته بندی که بهترین گزینه برای صادرات به حساب می آید، ویژگی های زیر را دارد:

  • استحکام در برابر ضربه
  • در این بسته بندی، محصول به صورت کامل به چشم می خورد.
  • طرح های متفاوتی از آن موجود است.
  • ایده آل ترین برای کشورهای غربی
  • مورد تایید تمام نهادهای بهداشتی، نظارتی و FDA
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بسته بندی عسل صادراتی چگونه باید باشد؟

قیمت عسل صادراتی در کویت

زنبورداران، عسل های تولید شده را در روستاها و بازارهای شهر و در ظروف معمولی می فروشند. در مکان هایی که از نظر بسته بندی عسل، امکانات کافی را در اختیار نداشته باشند، حتی ممکن است فروش عسل در بطری های نوشیدنی انجام گیرد. ظروف مخصوص برای بازاریابی و بسته بندی عسل صادراتی باید سبک و کم وزن باشند؛ شیشه اغلب به عنوان ظرف مناسب برای فروش عسل مورد استفاده قرار می گیرد اما شیشه های شیشه سنگین تر، بیشتر در معرض شکستن هستند و برای انبار کردن نیز دچار مشکل خواهند شد.

 

بهترین و معمول ترینی بسته بندی عسل صادراتی، ظروف پلاستیکی سبک با وزن ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم است. بر روی ظروف حاوی عسل صادراتی نیز باید اطلاعات فروشنده و تولید کننده به همراه اطلاعات کاملی از عسل و مواد مغذی و … به طور واضح درج شده باشد. در برخی از بازارهای اروپایی نیز می توان بسته بندی عسل صادراتی را با وزن ۱ کیلوگرم مشاهده کرد. برخی از مناطق، خرید و فروش عسل صادراتی را به صورت فله ای و در بشکه های مخصوص انجام می دهند.

 

آنچه در مورد بسته بندی عسل صادراتی اهمیت دارد این است که عسل ها هرگز نباید در ظروف سر باریک بسته شوند چرا که برای حمل و نقل با مشکلات زیادی مواجه می شوند. بهترین گزینه ها برای تهیه و حمل و نقل عسل صادراتی، سطل پلاستیکی قابل انعطاف با درب های محکم یا بشکه ها هستند. زنبورداران با استفاده از این سطل ها بهتر می توانند عسل را داخل آن بریزند. قیمت عسل صادراتی در بازار عراق و قیمت عسل صادراتی در کویت و سایر مناطق بازار هدف برای خرید و فروش عسل صادراتی، به نوع ظروف بسته بندی عسل صادراتی نیز بستگی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

قیمت پسته صادراتی امروز چقدر است؟

قیمت پسته صادراتی امروز

برای تعیین هزینه و قیمت پسته صادراتی امروز، چیزی که به نرخ روز باشد و مطابق با آخرین نوسانات قیمت بازار پسته معرفی شود، باید در هر روز، نوسانات قیمت به طور جداگانه بررسی شود. همان طور که می دانید انواع پسته در بازار خرید و فروش آجیل و خشکبار، قیمت متفاوتی دارند. در بازه‌های زمانی مختلف ممکن است این تغییرات چندان به چشم نیایند اما زمانی که بحث صادرات پسته از ایران به کشورهای مختلف مطرح می‌شود، این مسئله پررنگ تر جلوه می‌کند. به طور مثال، قیمت پسته صادراتی امروز برای صادرات پسته به ترکیه یا صادرات به کشورهای خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی، به ازای هر کیلو گرم، هزینه های حمل و نقل محاسبه می شود.

دسته بندی های مختلف برای قیمت پسته صادراتی امروز در نوع پسته کله قوچی، پسته احمد آقایی، پسته اکبری و پسته فندقی معین شده است. قیمت پسته اکبری در مقایسه با سه نوع دیگر، گران تر است.

محدوده قیمت پسته صادراتی امروز برای پسته اکبری، کیلویی ۱۳۰ هزار تومان، گزارش شده است. البته بار دیگر تاکید می‌کنیم که برای دریافت آخرین قیمت پسته صادراتی، به ویژه برای صادرات در مسافت های مختلف، حتماً باید با کارشناسان صادرکننده و شرکت ها تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex