گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۱۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

سود حاصل از تجارت زعفران چقدر است؟

انواع زعفران صادراتی درجه یک

در کشور ما سودی که زعفران ایجاد می کند ۴۰۰ میلیون دلار است که از این مبلغ بخش اعظم آن (۳۵۰ میلیون دلار) به صادرات بر می گردد و این آمار نشان می دهد که ارز آوری زعفران به کشور ما بسیار چشم گیر است. این در حالی است که در کل جهان ۸ میلیارد دلار برای گردش مالی زعفران بر آورد شده است. علت این امر آن است که برخی از کشور ها، زعفران درجه یک ما را خریداری کرده و با کار کردن روی صنعت بسته بندی این محصول آن را با حاشیه سود بالایی به کشورهای دیگر می فروشند.

 

در این بین متاسفانه کشورهایی همچون افغانستان زعفران را با نرخ ریالی وارد کرده و با نرخ دلاری به فروش می رسانند. قیمت زعفران صادراتی حدود ۲۶۰۰۰ دلار در هر کیلوگرم است. به هر حال، متخصصان این صنعت، زعفران را به عنوان گران ترین ادویه در جهان رتبه بندی کرده اند. از این نظر، قیمت زعفران به کیفیت آن بستگی دارد؛ قیمت این ادویه در ۱ کیلوگرم، ۳۵۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ دلار گزارش شده است !!! بی شک، قیمت زعفران صادراتی بستگی به مبدا و تولید کننده، خلوص و نوع زعفران دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

قیمت عسل در امارات

قیمت عسل در امارت

یکی از سوالاتی که برای تجار در خصوص عسل صادراتی پیش می آید، نحوه محاسبه قیمت عسل در امارات است. البته اگر قصد صادرات عسل را دارید قطعا با کشور وارد کننده باید وارد مذاکره شده و قیمت آن را تعیین کنید اما به طور کلی قیمت عسل در امارات به چند فاکتور بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره کوتاهی خواهیم داشت.

 

  • کیفیت عسل عاملی تعیین کننده برای قیمت عسل در امارات

اصلی ترین و اساسی ترین عامل تعیین قیمت برای عسل صادراتی، کیفیت آن است. قیمت عسل در امارات نیز بستگی به کیفیت عسل و اصل بودن آن دارد. بنابراین در صورتی که به دنبال کسب سود بیشتر هستید باید عسل اصل و با کیفیت صادر کنید؛ البته قبل از انجام صادرات، اصل بودن عسل در آزمایشگاه های تعیین کیفیت مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که نمره لازم و قابل قبول را کسب کند، گواهی سلامت آن صادر می شود. عسل صادراتی حتما باید این گواهی را برای صادرات داشته باشد.

  • نحوه حمل و نقل عسل صادراتی

یکی دیگر از عوامل موثر برای تعیین قیمت عسل در امارات، نحوه حمل و نقل عسل است. دو نوع حمل و نقل برای عسل صادراتی از ایران به امارات وجود دارد؛ حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی! طبیعتا حمل و نقل هوایی سرعت بیشتری داشته و قیمت آن نیز بالاتر از حمل و نقل دریایی است. از آن جا که عسل از کالاهای فساد ناپذیر است می توان از حمل و نقل دریایی برای آن استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

اهمیت پسته ایرانی برای ارمنستان

قیمت پسته در ارمنستان

پسته ایرانی با وجود درجه یک و با کیفیت بودن از قیمت مناسبی برخوردار است. در سال های اخیر آمریکا نیز به یکی از صادر کنندگان مطرح در زمینه پسته تبدیل شده اما به دو علت، پسته آمریکا طرفداران پسته ایرانی را ندارد؛ کیفیت پایین تر نسبت به پسته ایرانی و قیمت بیشتر نسبت به پسته ایرانی. به همین علت ارمنستان هم واردات پسته از ایران را ترجیح می دهد؛ در واقع می توان گفت قیمت پسته در ارمنستان با وجود با کیفیت بودن، بسیار مناسب است.

 

نکاتی برای تجارت پسته به ارمنستان
نکته اول: اگر قصد تجارت پسته دارید، بهتر است در زمینه بازار، اقتصاد و رقبایتان در صادرات پسته به ارمنستان تحقیقات بازاریابی را انجام دهید. اکتفا کردن به اطلاعاتی که در سایت ها وجود دارد، می تواند صادرات پسته را برای شما با شکست مواجه کند بنابراین حتما به صورت میدانی تحقیقات را انجام دهید.

نکته دوم: با وجود پر سود بودن تجارت پسته در ارمنستان، قیمت پسته در ارمنستان به علت نوسانات ارزی متغیر است. برای اطلاع از آخرین قیمت پسته در ارمنستان باید به سایت های تجارت این محصول مراجعه کرده و از آن ها مشاوره بگیرید.

نکته سوم: اگر می خواهید بهترین قیمت پسته در ارمنستان  از آن محصولات شما باشد، باید به صورت کامل با سلیقه مردم کشور مقصد (ارمنستان) آشنایی داشته باشید زیرا همان طور که می دانید پسته انواع مختلفی دارد که هر کشوری سلیقه خاص خود را در خرید آن دارد. بنابراین می توان گفت علاوه بر نوسانات ارزی عامل دیگری که بر قیمت پسته در ارمنستان اثر می گذارد، نوع پسته ای است که صادر می شود (پسته اکبری دارای بیشترین ارزش اقتصادی در میان پسته های دیگر است).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بهترین بسته بندی زعفران صادراتی چه ویژگی هایی دارد؟

بسته بندی زعفران صادراتی

بحث های زیادی بر سر ویژگی بسته بندی زعفران صادراتی می شود و این امر نشان دهنده اهمیت بسته بندی است. درست است که زعفران برای صادرات نباید در معرض رطوبت قرار بگیرد اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت مستقیم نیز می تواند از کیفیت محصول بکاهد. پس چه نوع بسته بندی برای زعفران صادراتی مناسب است؟

 

برخی از فروشندگان زعفران به اشتباه و برای کاهش هزینه ها، آن را در بسته بندی های پلاستیکی قرار می دهند و به فروش می رسانند در حالی که بسته بندی پلاستیکی (گرچه مانع نفوذ رطوبت است) در مقابل نور دچار واکنش های شیمیایی می شود که این امر به شکل مستقیم بر کیفیت زعفران صادراتی تاثیر منفی می گذارد. بهترین جنس بسته بندی برای زعفران، بسته بندی های شیشه ای و فلزی هستند که کیفیت زعفران را به خوبی حفظ می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بیشترین نوع عسل صادراتی ایران به عمان کدام نوع است؟

قیمت عسل در عمان

عسل صادراتی که از ایران به کشور عمان صادر می شود محدود به یک نوع نبوده و انواع مختلفی از جمله گون، سدر، آویشن، شوید، گشنیز، مرکبات، کتیرا، یونجه، چهل گیاه، سیاهدانه، وحشی، رازیانه، اقاقیا، زرشک، مریم گلی، پنبه، ریحان، زیرفون، جعفری، آفتابگردان اکالیپتوس و جاوشیر را در بر می گیرد؛ اما یکی از پر طرفدار ترین عسل های صادراتی در کشور عمان آویشن، گون و سدر است.

 

این که چه عسلی به عمان صادر شود یکی از عوامل مهم برای تعیین قیمت عسل صادراتی در عمان است. از آن جا که کیفیت عسل های مختلف صادراتی با یکدیگر فرق دارد قیمت آن ها نیز با هم متفاوت است. به صورت کلی می توان گفت قیمت عسل صادراتی از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان متغیر است و این عامل به نوع عسل بستگی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

نکات مهم برای صادرات پسته به اروپا

پسته صادراتی به روسیه

اگر تصمیم دارید به حوزه صادرات پسته وارد شوید و یا در این زمینه فعالیت دارید اما می خواهید دامنه کسب و کار خود را تا کشورهای اروپایی نیز گسترش دهید، حتماً نیاز دارید یک سری نکات مهم را برای صادرات به کشورهای اروپایی بیاموزید. قیمت پسته در اروپا یکی از مسائلی است که به آن نیاز دارید.

برای موفقیت در بازارهای صادراتی کشورهای اروپایی باید قیمت مناسب به مشتری ارائه دهید؛ چیزی که در تمام بازارهای صادراتی در میان رقبا، قابل قبول باشد. برای موفقیت در بازار صادراتی به ویژه در کشورهای اروپایی نیاز دارید بسته بندی های محصولات پسته را زیبا و شکیل طراحی کنید. همچنین باید از خدمات یک بازاریاب بین المللی و مشاور خدمات بازرگانی نیز استفاده کنید. شیوه های حمل و نقل پسته صادراتی در قیمت پسته در اروپا موثر است. در پایان باید برنامه ریزی لازم را برای مبادله هزینه فروش پسته صادراتی در یک حساب ارزی انجام دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

انواع صادرات مغز پسته

صادرات پسته به ترکیه

صادرات مغز پسته در اشکال مختلف انجام می شود؛ به این مفهوم که مغز پسته پس از این که در کارخانه فرآوری شد، هم به صورت خلال پسته و هم به صورت کامل و همچنین به صورت لپه پسته، بسته بندی شده و به فروش می رسد. از خلال پسته در تهیه انواع سوهان، شیرینی و یا بستنی استفاده می شود.

صادرات مغز پسته از نظر تامین مواد اولیه برای تولید کنندگانی که در حوزه صنایع غذایی فعالیت می‌کنند، بسیار اهمیت دارد؛ مخصوصاً آن هایی که در تولید سوغاتی و خوراکی های خوشمزه مشغول به فعالیت هستند. یکی از پرمصرف‌ترین مشتریانی که از مغز پسته استفاده می کنند، تولید کنندگان گز و سوهان هستند.

صادرات مغز پسته ایران در تمام کشورهای جهان بازار پر رونقی دارد. این خوراکی خوشمزه هم به صورت بسته بندی صادراتی کوچک و هم به صورت فله ای بر اساس تقاضای مشتری و استانداردهای کشور متقاضی خرید پسته صادراتی، انجام می گوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

قیمت زعفران صادراتی به چه عواملی بستگی دارد ؟

انواع زعفران صادراتی درجه یک

برخی سوال می پرسند که چرا قیمت زعفران صادراتی در ایران تا این حد بالا است؟ در این مورد علل مختلفی ذکر شده که در ادامه به صورت تیتر وار به آن ها اشاره ای خواهیم داشت:

دستی بودن تمام مراحل برداشت تا بسته بندی زعفران صادراتی
قیمت زعفران به علت آن که برای خارج کردن ریشه از گل، نمی توان از فرآیند های ماشینی در آن استفاده کرد بالا است. علاوه بر آن، زعفران ایرانی در کمال دقت و وسواس خشک و پاک می شود و به همین علت قیمت زعفران صادراتی در بازارهای داخلی و جهانی بالا تعیین می شود.

محدود بودن مناطق کاشت زعفران صادراتی
علی رغم سایر گیاهان که می توانند در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف در سراسر جهان رشد کنند و کیفیت خود را حفظ نمایند، گیاه زعفران بسیار ظریف و انتخابی بوده و بنابراین کاملاً منحصر به فرد و فقط در برخی مناطق خاص رشد می کند. بهترین کیفیت زعفران صادراتی از قسمت کوچکی از یک گیاه کوتاه رشد کرده در زمین حاصل می شود. برای تولید بهترین زعفران باید نژاد مخصوصی از این گیاه کاشته شود.

 

علاوه بر این، فقط می توانید از هر گل، حداکثر ۳ تار زعفران برداشت کنید. به این ترتیب برای به دست آوردن مقدار تجاری زعفران خشک شده نیاز به برداشت حدود ۸۰۰۰۰ گل و حتی بیشتر از این مقدار، ضرورت دارد. برای کشت و پرورش گیاه زعفران، به شرایط خاص آب و هوایی مانند بارش باران، دما و خاک خوب با کودهای طبیعی احتیاج است تا گل ها به راحتی رشد کنند. به همین دلیل زعفران صادراتی ایرانی با بهترین کیفیت در جهان شناخته شده است؛ زیرا آب و هوای برخی از استان های کشور، زیستگاه طبیعی آن است و برای عملکرد بهینه بسیار مناسب است.

 

نکته: در بازارهای داخلی پودر زعفران و روغن زعفران نیز به فروش می رسد که به علت آن که نمی توان اصالت آن را تشخیص داد پیشنهاد می دهیم خریداری نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

قیمت عمده و خرده فروشی زعفران صادراتی چقدر است؟

زعفران صادراتی به امارات

از آن جا که برای صادرات محصولی مانند زعفران نیاز به خرید عمده آن است انتظار می رود قیمت عمده فروشی زعفران از خرده فروشی کمتر باشد. بنابراین، هر زمان که در فروشگاه های آنلاین به دنبال خرید زعفران هستید، قیمت هر گرم را یادداشت کنید. به طور کلی، قیمت زعفران صادراتی در هر گرم با افزایش مقدار زعفران کاهش می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید بهترین نوع زعفران برای صادرات و آگاهی از قیمت های روز آن بهتر است با مراکز معتبر و افراد با تجربه مشورت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

پتانسیل و جایگاه ایران در تولید عسل صادراتی چگونه است ؟

سود صادرات عسل

ایران پنجمین کشور صادر کننده عسل به کل جهان است و بعد از چین دومین کشوری است که بیشترین کندوهای عسل را در جهان دارد. ایران در سال به صورت میانگین حدود ۷۵ هزار تن تولید عسل صادراتی دارد که تنها بخشی از آن به کشورهای دیگر صادر می شود. سود صادرات عسل به علت تولید و کیفیت بالا آن در ایران می تواند بسیار زیاد باشد. در سال ۱۳۹۷ایران سالانه ۸۸ هزارتن عسل تولید کرده و مصرف سرانه عسل در ایران به طور متوسط یک کیلو و هفتاد گرم اعلام شد.

 

بنابر این آمار می توان گفت ۲۰ هزارتن عسل صادراتی مازاد تولید داریم که طبیعتا در این جا بحث صادرات آن پیش می آید. سود صادرات عسل علاوه بر آن که می تواند عامل مهمی برای اشتغال زایی محسوب شود، در چرخه اقتصادی کشور نیز اثر مثبتی خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex