خرید و فروش عسل صادراتی

بسته بندی یکی از عوامل مهم در صادرات است که بسیاری از صادرکنندگان اهمیت آن را در کنار سایر عوامل ناچیز می پندارند در صورتی که یکی از مفاد قرارداد در قوانین صادرات عسل محسوب می شود. بسته بندی کالا باید دقیق مطابق آن چیزی باشد که در قرارداد ذکر شده است.

 

از آن جا که عسل صادراتی یکی از محصولات فساد پذیر به شمار می آید بسته بندی این کالا برای صادرات بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در خصوص عسل صادراتی باید بسته بندی طبق آن چیزی که در قرارداد ذکر شده صورت گیرد.

 

 

 

حمل تا گمرک یکی از مباحث مهم در بحث تجارت و صادرات محسوب می شود که باید در قرارداد ذکر شود. به طور کلی چهار دسته بندی در خصوص حمل کالا وجود دارد که به دسته بندی های E ، F، C و D معروف است. در دسته بندی حمل کالا به شکل E تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ انجام می شود و بعد از آن صادر کننده هیچ مسئولیتی در قبال کالا ندارد. در گروه F تحویل کالا به خریدار بدون پرداخت کرایه حمل در مبدأ صورت می پذیرد که انواع مختلفی دارد؛ تحویل کالا به حمل کننده در مبدأ، تحویل کالا در کنار کشتی در مبدأ، تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدأ.

 

در گروه C تحویل کالا در مبدأ به خریدار با پرداخت کرایه حمل انجام می شود که دارای ۴ نوع مختلف است؛ ارزش و کرایه حمل تا مقصد، بیمه، ارزش و کرایه حمل تا مقصد، تحویل با پرداخت کرایه حمل تا مقصد و تحویل با پرداخت کرایه حمل و بیمه تا مقصد.

 

گروه آخر یعنی دسته بندی D تحویل کالا در مقصد صورت می گیرد که به ۸ نوع مختلف است؛ تحویل در مرز، تحویل در عرشه کشتی، تحویل در اسکله، تحویل در مقصد بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، تحویل در مقصد با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، تحویل در اسکله، تحویل در مقصد بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و تحویل در مقصد با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی. نحوه حمل یکی دیگر از قوانین صادرات برای عسل صادراتی است که باید در قرارداد ذکر شود.