گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۱۵ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

آمار های خرید و فروش زعفران در جهان

خرید و فروش زعفران صادراتی

 

از آن جا که هر ساله، زعفران بین کشورهای مختلفی جا به جا شده و سود آوری می کند لازم دیدیم که نگاهی به آمارهای خرید و فروش بیاندازیم. گزارش ها و آمار و ارقام مخصوص خرید و فروش زعفران صادراتی ایران به کشورهای جهان در هر سال ثبت می شود تا بر اساس آن بتوان بازارهای آینده را پیش بینی نمود. طی یک گزارش که در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است، نتایج نشان داده اند صادرات زعفران ایران به ۱۰ کشور با رشد مثبت مواجه بوده که حدود ۸۶ درصد صادرات آن از طریق امارات متحده عربی بوده است؛ این کشور به منزله چهارراه صادراتی برای خرید و فروش زعفران ایران به سایر کشورها محسوب می شود. بهترین زعفران ایران به بازارهای عربی ارائه می شوند.

همچنین در این گزارش بیان شده است که زعفران صادراتی ایران (بهترین نوع زعفران برای صادرات) در کنار دو محصول دیگر زرشک و عناب، به کشورهای خارجی نظیر اسپانیا، هنگ کنگ، ویتنام، ایتالیا، افغانستان، قطر، هند، آلمان و فرانسه صادر شده است. البته متاسفانه کشور افغانستان پس از خرید زعفران ایرانی آن را به چین و هند صادر می کنند که با توجه به عوارض پرداختی توسط کشور ما (برای صادرات زعفران به هند) به ضرر صادر کننده ایرانی است.

این آمار بسیار قابل توجه است و بررسی این بازار به تحلیلگرهای صادرات زعفران کمک می کند تا برای خرید و فروش زعفران بیشتر، سرمایه گذاری ها و استراتژی های بهتری را در نظر بگیرند. به طور متوسط، حدود ۱۲۰ تن زعفران صادراتی از ۱۲۰۰۰۰ هکتار زمین در ایران برداشت می شود. هر ساله تعداد زمین های زیر کشت زعفران در حال افزایش است؛ این آمار با توجه به افزایش تولید در سال ۲۰۱۸ ارائه شده است؛ تولید زعفران در سال ۲۰۱۸ از ۳۳۶ تن در سال ۲۰۱۸ به ۳۸۲ تن رسید.

در آمارهای دیگری که در ماه های پایانی سال ۲۰۱۸، برای صادرات زعفران ایران به کشورهای دیگر ارائه شده است، نتایج نشان داده اند، ایران طی ۶ ماه (۲۱ مارس – ۲۲ سپتامبر)، ۱۰۵ تن زعفران به ۴۷ کشور جهان صادر نموده اند.

زعفران صادراتی ایران به قدری در بازارهای جهانی شناخته شده است که اکنون به عنوان اولین تولید کننده “طلای قرمز (زعفران)” در جهان شهرت دارد. با این اوصاف به نظر می رسد که برنامه ریزی و پشتیبانی از تولید و صادرات زعفران باید به گونه ای باشد که کشور بتواند موقعیت خود را از هر نظر حفظ کند. توجه به مسأله خرید و فروش زعفران صادراتی ایرانی به منزله این است که باید تلاش های زیادی برای تقویت صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی انجام گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

نکاتی برای خرید و فروش زعفران صادراتی

بهترین زعفران صادراتی ایران

از آن جا که خرید و فروش زعفران در بازارهای بین المللی طرفداران زیادی دارد لازم است با نکاتی که برای این کار لازم است رعایت کنید، آشنا شوید.

  • برای صادرات ابتدا باید وزن و یا میزان زعفرانی را که قصد صادرات آن را دارید مشخص کرده و سپس با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید این کار را انجام دهید.
  • از بهترین و مطمئن ترین تولید کننده زعفران را خریداری کنید. برای ورود به بازارهای بین المللی لازم است که از کیفیت زعفران صادراتی خود اطمینان حاصل کنید زیرا در غیر این صورت قطعا نام زعفران ایرانی در بازارهای جهانی بی اعتبار خواهد شد.
  • بررسی کنید که کشور وارد کننده از صنعت بسته بندی قوی ای برخوردار است یا باید زعفران صادراتی را در بسته بندی های آماده برای فروش صادر کنید. طبیعتا بسته بندی، هزینه ای به هزینه های شما اضافه می کند که باید از وارد کننده اخذ نمائید.
  • زعفران باید مجوزها و استاندارهای لازم برای ورود به عرصه بین المللی را داشته باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

استانداردهای حمل و نقل و بسته بندی پسته صادراتی

پسته صادراتی درجه یک

مرحله دوم در چگونگی صادرات پسته ، در نظر گرفتن استانداردهای حمل و نقل و بسته بندی های انواع پسته است. همان طور که می دانید مشتریان خارجی تمایل به خرید محصولاتی دارند که در زیباترین بسته بندی ها ارائه می شود.

اگر یک صادر کننده پسته هستید باید بهترین و زیباترین جعبه ها را برای بسته بندی پسته صادراتی انتخاب کنید. هر چه طرح ها و مدل ها خلاقانه تر باشند، احتمال فروش شما بالاتر می‌رود.

در این قسمت لازم به ذکر است که موفقیت در تمام مراحل چگونگی صادرات پسته، مستلزم این است که شما پسته ها را به صورت استاندارد حمل کنید.

نباید هیچ آسیب ظاهری به بسته ها وارد شود و یا اینکه از مرغوبیت آنها کاسته شود. پسته ها باید با طعم و کیفیت عالی بسته بندی شده و به مقصد صادراتی ارسال گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بافت زعفران صادراتی

بافت زعفران

زعفران باید خشک و شکننده باشد در غیر این صورت رطوبت گرفته است که گرچه نمی توان آن را نشان از تقلبی بودن محصول دانست اما به علت افزایش وزن، قیمت آن نیز به شکل غیر منطقی بالا تر می رود که نوعی تقلب در فروش است.

قیمت زعفران صادراتی باعث شده است که یکی از گرانترین ادویه هایی باشد که می توانید در بازار پیدا کنید. باید قبول کنید که طعم آن به اندازه ای خوب و واقعی است که ارزش قیمت بالاتر را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

قوانین صادرات عسل به عراق از نظر استانداردهای غذایی

عسل صادراتی

 

برای انواع عسل صادراتی که مدت زمان استفاده از آن سه ماه و کمتر است، تاریخ تولید و انقضا باید روی بسته بندی و ظروف عسل حک شده باشد.

  • تمام اطلاعاتی که بر روی بسته بندی و ظروف چاپ شدند باید با جوهر ثابت باشند که به راحتی پاک نشوند.
  • نمایش تاریخ تولید و انقضا به صورت روز، ماه و سال بر روی ظروف بسته بندی الزامی است.
  • برای انواع عسل صادراتی که تاریخ مصرف آنها بیشتر از سه ماه می باشد، تاریخ تولید و تاریخ انقضا باید به ترتیب ماه و سال نسبت به اولین روز تولید درج شود.
  • در قوانین شرایط صادرات عسل به عراق آمده است محصولاتی که ماندگاری آنها یک سال یا کمتر است، اگر بیشتر از یک سوم عمر مفید محصول گذشته باشد، این اصل صادراتی قابل خرید و فروش نیست و اجازه صادرات ندارد.
  • بهتر است انواع عسل صادراتی را با مدت زمان انقضای بیشتر از سه ماه به عراق صادر کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

رنگ زعفران صادراتی چگونه است؟

رنگ زعفران صادراتی

سریع ترین و مشخص ترین علامت برای تمایز میان زعفران اصل و تقلبی، رنگ آن است. تمام زعفران ها باید دارای رنگ قرمز روشن باشند. بهتر است زعفران را به شکل پودری خریداری نکنید زیرا احتمال تقلب و مخلوط شدن مواد دیگر با پودر زعفران بالاست.

برخی از فروشندگان، زعفران را با سایر ادویه ها مخصوصاً زردچوبه مخلوط می کنند. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است از خرید زعفران پودری خودداری کنید. نشانه دیگر برای تشخیص زعفران صادراتی اصل از تقلبی، ریختن فقط یک رشته زعفران در یک کاسه کوچک آب است؛ زعفران اصلی باعث زرد شدن آب می شود؛ توجه کنید که زعفران تقلبی نیز همین کار را انجام می دهد؛ بنابراین نخ زعفران را از آب خارج کنید، اگر هنوز رنگ خود را حفظ کرد، این زعفران، اصلی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

مراحل آماده سازی زعفران صادراتی

مراحل آماده سازی زعفران

 

  • زعفران صادراتی باید مراحل آماده سازی خاصی را طی کند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
  • برداشت گل زعفران از مزارع به شیوه دستی
  • جدا کردن شاخه زعفران از درون گل آن با رعایت کامل نکات بهداشتی
  • پاک سازی زعفران از خاک و بقایای گیاهان
  • فرستادن زعفران به آزمایشگاه جهت اخذ گواهی استاندارد محصول
  • قسمت های قابل استفاده زعفران مانند خامه زعفران (قسمت سفید رنگ)، دسته زعفران، پوشال زعفران و سر گل زعفران (قسمت ابتدایی سرخ رنگ زعفران) به تفکیک از یک دیگر جدا می شوند.
  • وزن کردن زعفران طبق استاندارد های کشور وارد کننده
  • بسته بندی محصول در ظروف مناسب و محکم به نحوی که آلودگی و رطوبت به درون آن نفوذ نکند
  • بسته بندی نهایی و قرار دادن زعفران های بسته بندی شده در جعبه های ارسال (دقت داشته باشید که بر روی بسته بندی های زعفران صادراتی باید اطلاعات دقیق درج شود که این اطلاعات شامل نام محصول، نام و نشانی تولید کننده، وزن خالص، تاریخ تولید، تاریخ مصرف، شماره پروانه ساخت، شماره سری ساخت محصول، کشور صادر کننده و نحوه نگهداری و استفاده از آن می شود).
  • کنترل کیفی محصولات در حین بسته بندی برای سالم و تمیز ماندن زعفران
  • تحویل بسته های نهایی صادراتی به حمل و نقل برای ارسال زعفران (حمل و نقل هوایی بهترین شیوه برای حمل زعفران)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

کاهش شدید جمعیت زنبورها و تاثیر آن بر روی قیمت عسل صادراتی در روسیه !

عسل صادراتی

 

اقتصاد صادراتی بسیاری از کشورها به عسل وابسته است. در واقع زنبور نقشی اساسی در معاملات ارزی و عسل صادراتی برخی کشورها دارد. مرگ‌ شمار زیادی از زنبورهای عسل در مناطق مختلف کشور روسیه موجب نگرانی دیگر کشورهای اروپایی شده است؛ چرا که این کاهش تعداد زنبور، قیمت عسل صادراتی در روسیه را به شدت متزلزل ساخته است.

مسئولین اتحادیه‌ی زنبورداران روسیه در ابتدا فکر می کردند تنها چند منطقه با این مشکل رو به رو است؛ اما به ‌گفته‌ ی آرنولد بوتوف، رئیس اتحادیه‌ی زنبورداران روسیه، در ماه های های اخیر، ۲۰ ناحیه شاهد نابودی وسیع زنبور بوده است. ساراتوف و اولیانوفسک درکنار رودخانه‌ی ولگا ازجمله مناطق اصلی هستند که این کاهش را به وضوح تجربه کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

پسته کله قوچی به چه صورتی صادر می شود؟

پسته صادراتی کله قوچی

 

پسته کله قوچی یکی دیگر از پسته هایی است که به عنوان پسته صادراتی به کشورهای عربی و دیگر کشورها صادر می شود. از ویژگی های پسته کله قوچی می توان به سنگین بودن وزن آن اشاره کرد که باعث می شود میزان خرید آن در هر کیلو کمتر از سایر پسته ها باشد. پسته کله قوچی بیشتر به عنوان پسته ای شناخته می شود که به عنوان یک میان وعده یا بخشی از یک میان وعده است (در غذاها و شیرینی هایی که پسته یکی از طعم دهنده هاست معمولا از پسته کله قوچی استفاده می شود). پسته کله قوچی از انواع پسته صادراتی است که به شکل مغز شده (بدون پوسته) و خلال نیز صادر می شود.

پسته کله قوچی به پسته شریفی نیز شهرت دارد. شناسایی پسته کله قوچی از روی سنگینی وزن آن و مغز درشتی که دارد برای همه امکان پذیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

مراحل کاشت زعفران صادراتی

بسته بندی زعفران صادراتی

  • پیش از کاشت زعفران صادراتی، در زمستان زمین را شخم می زنند.
  • کاشت زعفران از اواسط تابستان تا اوایل پاییز صورت می گیرد.
  • بعد از حفر چاله ها، پیاز زعفران ( به طور تقریبی ۳ تا ۵ پیاز در یک چاله) را در آن قرار می دهند.
  • در مرحله بعد پیاز را به داخل دل خاک فشرده می کنند و پیش از آبیاری زمین را کود می دهند.
  • در این مرحله خاک را به اصطلاح سله شکنی می کنند یعنی خاک را می شکنند تا جوانه ها به راحتی از خاک بیرون زنند البته در این کار باید دقت لازم را به خرج داد تا پیاز ها آسیب نبیند.
  • در مرحله آخر نیز آفت ها و علف های هرزی که باعث از بین رفتن محصول می شود را می کشند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex