گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۳ مطلب در بهمن ۱۴۰۰ ثبت شده است

برای آزمایش کردن بهترین زعفران صادراتی چه تجهیزاتی نیاز است ؟!

زعفران صادراتی به ترکیه

 بهترین زعفران صادراتی ایران باید دارای استانداردهایی برای تجارت باشد و تا زمانی که این استانداردها اخذ نشود، اجازه صادرات آن داده نمی شود. آزمایشگاه ها علاوه بر تجهیزات خاصی که برای آنالیز زعفران نیاز دارند باید این کار را توسط نیروی متخصص و مجرب نیز انجام دهند بنابراین بهتر است فردی که این کار را انجام می دهد، دارای تحصیلات کارشانسی ارشد یا دکتری باشد.


آن چه باید در خصوص آنالیز زعفران صادراتی بدانید!
همیشه بحث صادرات با مباحث فروش داخلی تفاوت داشته و به علت حساسیت هایی که وجود دارد باید دقت بیشتری در آن به خرج داد. چرا باید زعفران را آنالیز کرد؟ برخی از سودجویان اقدام به فروش زعفران تقلبی (گلرنگ یا ریشه ذرت) می کنند که این کار در بازارهای خارجی می تواند منجر به بد نام شدن کشور ما در زمینه تولید و فروش زعفران صادراتی شود و حتی می تواند منجر به فلج شدن صادرات این محصول پرطرفدار شود.

 

برای جلوگیری از این امر (از آن جا که از گذشته تا امروز زعفران ارزآوری چشم گیری برای کشور ما داشته است) صادر کنندگان باید محصول زعفران خود را به آزمایشگاه ها فرستاده تا آنالیزهای لازم بر روی آن انجام شود. از عواقب صادرات زعفران تقلبی می توان به مصادره شدن زعفران و پرداخت جریمه اشاره کرد. به همین علت ما در این جا مبحث آنالیز زعفران صادراتی را به صورت مجزا پیگیری می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

آشنایی با انواع شیشه عسل صادراتی

همه می دانیم که عسل یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین محصولات صادراتی در ایران به شمار می رود. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی کیفیت یک تجارت عسل تاثیر بگذارد، شیشه عسل صادراتی می باشد. در واقع شیشه های عسل صادراتی، به نوعی، بسته بندی خود عسل محسوب می شوند و همان طور که می دانید، در پروسه صادرات، نوع بسته بندی و ظرف محصول، از مهم ترین و حساس ترین بخش ها می باشد. با توجه به این موضوع، مشاغل و مجموعه هایی وجود دارند که کار آنها، تولید و پخش انواع شیشه عسل برای صادرات است. در ادامه قصد داریم تا شما را با انواع شیشه های عسل صادراتی، ویژگی های شیشه عسل و قیمت شیشه برای بسته بندی عسل صادراتی آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با این موارد، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

شیشه عسل صادراتی چه مزایایی دارد؟
در کل، ظرف عسلی که قرار است صادر شود، می تواند از جنس های مختلفی باشد؛ مثلاً انواع ظرف های پلاستیکی، فلزی و شیشه ای، که طبیعتاً هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اما برای صادرات عسل، ظروف شیشه ای بهترین انتخاب خواهند بود. دلیل این ارجحیت نیز چیزی نیست جز مزیت های بالایی که این ظرف می توانند در طولانی مدت برای نگهداری عسل در اختیار کاربر قرار دهند. این مزایا را در قسمت زیر بررسی می کنیم:

  • مهم ترین مزیتی که می توانیم برای یک شیشه عسل صادراتی تعریف کنیم، این است که این ظروف بسیار سالم و بهداشتی هستند و خیلی راحت می توانند عسل را برای مدت خیلی طولانی، حفظ و نگهداری نمایند.
  • شیشه برای عسل صادراتی، به گونه ای تولید می شود که با عسل و یا هر ماده غذایی دیگری واکنش نمی دهد و محصول داخل خود را فاسد نمی کند. همچنین این شیشه می تواند برای مدت ها داخل یخچال بماند و از ماده غذایی که داخل آن قرار داده شده، محافظت کند.
  • مهم ترین ویژگی که یک ظرف استاندارد باید داشته باشد، این است که از بو گرفتن، تغییر رنگ، تغییر کردن خواص و کیفیت ماده غذایی، جلوگیری کند. خوشبختانه باید عرض کنیم که یک شیشه برای بسته بندی عسل صادراتی به گونه ای تولید می شود که از ایجاد تمامی این موارد بر روی مواد غذایی جلوگیری می کند.
  • انواع شیشه های عسل صادراتی، قابلیت چندین بار استفاده شدن را دارند. این موضوع یعنی که این محصول، کاملاً قابل بازیافت است و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.
  • وقتی بحث صادراتی به میان می آید، تاییدیه سازمان غذا و دارو برای ظرف مورد نظر، یکی از مهم ترین تاییدیه هاست. شیشه برای عسل صادراتی، با توجه به ساختاری که دارد، تاییدیه این سازمان را دارد و تجار به راحتی می توانید از این ظرف، برای صادرات انواع عسل استفاده نمایید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

نکات مهم در صادرات پسته به روسیه چیست؟

سود صادرات پسته

به دو علت، صادرات پسته به روسیه با وسواس و حساسیت های زیاد از جانب دو کشور مبدا و مقصد صورت می گیرد. اولین علت، قوانین و استاندارد هایی است که روسیه برای محصولات وارداتی وضع کرده و کشور صادر کننده باید به آن پایبند باشد. دومین علت نیز دسته بندی پسته در زیر مجموعه مواد غذایی است. بنابراین اگر قصد صادرات پسته به روسیه را دارید، حتما این نکات را مد نظر قرار دهید.

  • آماده سازی مدارک لازم

اولین گام در صادرات مربوط به مرحله مذاکره، توافق و عقد قرارداد می شود. بنابراین اولین نکته برای صادرات پسته به روسیه ، جمع آوری و آماده سازی مدارک لازم جهت عقد قرار داد است. شما به عنوان یک تاجر موفق باید از مدارک لازم جهت عقد قرار داد اطلاع داشته و پیش از ورود به مذاکره آن ها را آماده کنید.

  • استفاده از وسیله حمل و نقل مناسب

زمانی که قصد صادرات پسته به روسیه را می کنید؛ پس از انجام مذاکرات و پیش از بستن قرار داد حتما باید در خصوص شکل حمل و نقل با طرف مقابل توافقات لازم را انجام دهید. حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی از انواع حمل و نقل است که متناسب با شرایط یکی از آن ها برای صادرات پسته به روسیه  انتخاب می شود.

  • ارسال پسته درجه یک

برای صادرات پسته به روسیه در نظر داشته باشید که حتما محصولات درجه یک را به این کشور صادر کنید. ممکن است در نگاه اول برخی از تجار تصور کنند که با صادرات محصول درجه دو، به سود بیشتری دست پیدا می کنند اما در واقع این کار صرفا منجر به لطمه خوردن به روابط تجاری با کشور روسیه در بلند مدت می شود.

  • بهره گیری از تجربیات یک مشاور صادرات

به عنوان یک تاجر فعال در زمینه صادراتی، باید بدانید که تجربه داشتن در حوزه صادرات حرف اول را در موفقیت روابط تجاری بین المللی می زند. بنابراین در صورت نداشتن تجربه کافی در خصوص صادرات به روسیه حتما از یک مشاور صادراتی برای صادرات پسته به روسیه بهره بگیرید زیرا ایشان می توانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند.

  • فراهم نمودن شرایط مساعد برای نگهداری محصول

برای آن که یک صادرات موفق داشته باشید لازم است که پیش از فرآیند ارسال، پسته را در شرایط مساعد برای تازه ماندن نگه دارید. درست است که فرآیند صادرات از زمان ارسال آغاز می شود اما به لحاظ اخلاقی شما موظف به حفظ سلامت محصول برای نگهداری در حداکثر زمان ممکن هستید. بنابراین یکی از شروط موفقیت در صادرات پسته به روسیه، محل انبار مناسب و با تجهیزات کامل و لازم است.

  • رساندن محصول به مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن

یکی از مواردی که در خصوص صادرات پسته به روسیه  باید به آن توجه کرد، زمان بندی دقیق در تحویل محصول است. تفاوتی نمی کند محل تحویل محصول را کجا تعیین کرده باشید (بسته به توافق قبلی طرفین مشخص می شود) بلکه مهم این است که محصول را به موقع به دست مشتری برسانید. البته در صورتی که به علل بیرونی در رسیدن محصول به دست مشتری کمی تاخیر به وجود بیاید مشکلی نیست اما باید آن را به اطلاع ایشان رساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex