گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

مهم ترین مزیت خرید و فروش اینترنتی زعفران صادراتی چیست؟

زعفران صادراتی قائنات

مزیتی که خرید و فروش عمده زعفران صادراتی به شکل اینترنتی برای شما دارد این است که می توانید نوع زعفران، شکل بسته بندی، میزان مورد نیاز و کیفیت آن را انتخاب و سفارش دهید. بعد از انجام مراحل خرید، زعفران از طریق پست به درب منزل شما ارسال می شود و شما بدون آن که مدت زمان زیادی را صرف جستجو برای پیدا کردن محصول موردنظر خود کرده باشید، به مقصود خود می رسید. راه دیگری که شما می توانید زعفران را به صورت آنلاین خریداری کنید، خرید آن به صورت مستقیم از کشاورز است زیرا کشاورزان بهترین و مطمئن ترین محصول را از لحاظ اصالت به شما ارائه می دهند.

از مزایایی که خرید اینترنتی زعفران صادراتی برای شما ایجاد می کند، امکان مقایسه فروشندگان مختلف است. در واقع در این شکل از فروش، فروشنده سعی می کند به رقابت با سایر فروشگاه های اینترنتی بپردازد و برای آن که بتواند موفق تر از بقیه باشد، زعفران صادراتی خود را در بالاترین کیفیت نگه داری و بهترین محصول را در اختیار مشتری قرار می دهد که این عامل باعث جذب مشتریان بیشتر برای او خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

افزایش سود حاصل از فروش پسته صادراتی چگونه حاصل می شود؟

سود صادرات پسته

یکی از محصولاتی که فروش و صادرات آن سود زیادی برای اقتصاد کشورمان به همراه دارد، پسته است. همان طور که می دانید ایران یکی از بهترین تولید کنندگان پسته در جهان محسوب می شود که هیچ کشوری نتوانسته پسته ای با طعم پسته ایران تولید و صادر کند. سالیانه چیزی در حدود ۱۵۰۰۰۰ تن پسته در کشور ما تولید می شود که از میزان مصرف سرانه بیشتر است و به همین علت برخی از تجار به فکر صادرات آن افتاده اند. ۸۰ درصد پسته تولیدی ایران متعلق به شهر های رفسنجان و کرمان است که کل جهان خواستار آن هستند. فرقی نمی کند شما از باغداران این محصول باشید یا از تاجران، سود صادرات پسته می تواند شما را به سودآوری بسیاری برساند. اما داستان پسته صادراتی به همین جا ختم نمی شود؛ درست است که این محصول، جذابیت زیادی برای صادرات دارد اما تجارت آن نیز به همین سادگی نیست. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بهترین زعفران صادراتی ایران در کدام شهر تولید می شود؟

زعفران صادراتی بسته بندی

شهر هایی هم چون قائن، تربت حیدریه، خاف و گناباد از جمله مهم ترین مراکز تولید زعفران ایرانی مرغوب به شمار می آیند. این گیاه ارزشمند با توجه به دارا بودن کیفیت فوق العاده بالا، عموما در حجم اندک مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این امر قدرت رنگ دهی و طعم دهی زعفران ایرانی حتی در مقیاس اندک است. استفاده از زعفران ایرانی در مراسم های مختلفی از جمله مراسم مذهبی، اعیاد و هم چنین مراسم سوگواری، مرسوم است.

 

زعفران ایرانی به طور ویژه دارای کاربرد های گسترده ای است. چرا که کیفیت و طعم فوق العاده این گیاه ارزشمند، شرایط استفاده گسترده آن را فراهم نموده است. خرید بهترین زعفران صادراتی ایران خالص با قیمت هایی کاملا تجاری امکان پذیر گردیده است. این یک فرصت فوق العاده برای تاجران و صادرکنندگان زعفران خالص و مرغوب ایرانی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

پسته صادراتی به روسیه

صادرات پسته به روسیه

حتما تا کنون متوجه شده اید که پسته یک میان وعده مفید و مغزی است و به علت این میزان از محبوبیت به کشورهای دیگر صادر می شود. یکی از کشورهایی که صادرات پسته مرغوب ایرانی به آن انجام می شود، روسیه است، در واقع روسیه یکی از بازارهای هدف صادرات پسته برای باغداران و تجار ایرانی است. اما چرا صادرات پسته به روسیه مورد توجه تجار قرار گرفته است؟ به چند علت صادرات پسته به روسیه، مورد استقبال قرار گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

  • بعد مسافت

یکی از مشکلاتی که معمولا برای صادرات تجار با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتی ناشی از طولانی بودن مسافت کشور مبدا و مقصد است. اما در صادرات پسته به روسیه، به علت نزدیکی جغرافیایی ایران و روسیه این مشکل وجود ندارد و به همین علت یکی از مقاصد پسته صادراتی ایرانی، کشور روسیه به شمار می آید.

  • عدم وجود محصولات کشاورزی در روسیه

کشور روسیه از جمله کشورهایی محسوب می شود که در زمینه تهیه محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر وابسته است زیرا تولیدات کشاورزی در این کشور متوقف شده و برای تهیه مایحتاج کشاورزی به کشورهای دیگر وابسته اند بنابراین یکی از دلایل رونق گرفتن صادرات پسته به روسیه، فرصتی است که در این کشور برای ایران وجود دارد.

  • طرفداران پسته ایرانی در روسیه

یکی از دلایل دیگری جذب تجار به صادرات پسته به روسیه ، کیفیت پسته ایرانی است. همان طور که گفته شد ایران یکی از کشورهای تولید کننده پسته در سراسر دنیا به شمار می آید و به همین علت نیز پسته این کشور در میان کشورهای دیگر از جمله روسیه طرفدار دارد. جایگاه پسته ایران در نظر تجار روسی، باعث افزایش سود تجار ایرانی می شود که همین عامل یکی از دلایل رونق گرفتن صادرات پسته به روسیه شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چگونه می توان زعفران سوپر نگین را از زعفران صادراتی نگین تشخیص داد؟

بهترین برند زعفران صادراتی

  • کلاله های صاف و روشن

بهترین زعفران سوپر نگین صادراتی در اصل دارای کلاله های صاف و روشن باشد؛ البته منظور از روشن بودن کلاله ها به معنای سفید بودن آن ها نیست زیرا اگر کلاله های زعفران سفید باشد، نمی توان نام آن را زعفران سوپر نگین گذاشت بنابراین در خرید دقت کنید.

 

  • کلاله های جدا از هم و بدون چسبندگی

کلاله های زعفران سوپر نگین (ممتاز) جدا از هم بوده و هیچ چسبندگی ندارند. بنابراین اگر کلاله ها به هم چسبنده باشند به هیچ وجه نمی توان اسم آن را زعفران صادراتی سوپر نگین گذاشت.

 

  • بدون سفیدی و زردی

سفیدی و زردی در کلاله زعفران سوپر نگین مشاهده نمی شود.

 

  • درشت بودن کلاله ها

زعفران صادراتی ممتاز را از درشت بودن کلاله های آن بشناسید.

 

  • بدون هیچ گونه رطوبتی

بهترین زعفران سوپر نگین صادراتی کاملا خشک بوده و هیچ گونه فر خوردگی نداشت.

 

  • بالاترین رنگ دهی

در میان انواع زعفران صادراتی، زعفران سوپر نگین بالاترین قدرت رنگ دهی را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

بسته بندی زعفران صادراتی چگونه است؟

بسته بندی زعفران صادراتی

بحث های زیادی بر سر ویژگی بسته بندی زعفران صادراتی می شود و این امر نشان دهنده اهمیت بسته بندی است. درست است که زعفران برای صادرات نباید در معرض رطوبت قرار بگیرد اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت مستقیم نیز می تواند از کیفیت محصول بکاهد. پس چه نوع بسته بندی برای زعفران صادراتی مناسب است؟

 

برخی از فروشندگان زعفران به اشتباه و برای کاهش هزینه ها، آن را در بسته بندی های پلاستیکی قرار می دهند و به فروش می رسانند در حالی که بسته بندی پلاستیکی (گرچه مانع نفوذ رطوبت است) در مقابل نور دچار واکنش های شیمیایی می شود که این امر به شکل مستقیم بر کیفیت زعفران صادراتی تاثیر منفی می گذارد. بهترین جنس بسته بندی برای زعفران، بسته بندی های شیشه ای و فلزی هستند که کیفیت زعفران را به خوبی حفظ می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چرا تجارت زعفران صادراتی مورد توجه همگان قرار دارد؟

مراحل آماده سازی زعفران صادراتی

زعفران صادراتی از جمله کالاهایی است که کشور ما در تولید آن قدمتی چند هزار ساله دارد و به علت شرایط آب و هوایی مناسب برای کاشت این ادویه خوش طعم و رنگ و عطر، امکان صادرات آن وجود دارد؛ با این حال متاسفانه آن طور که باید به صادرات این محصول توجه نمی شود. البته سالانه مقادیر زیادی از زعفران تولیدی ایران به کشورهای دیگر ارسال می شود اما نکته ای که به دست فراموشی سپرده شده، توجه به امر بسته بندی این محصول است.

متاسفانه کشور ما، با وجود تولید بهترین زعفران در صنعت بسته بندی این کالا چندان سرمایه گذاری نکرده و راه را برای تجارت زعفران توسط کشورهای دیگر باز گذاشته است. در صورتی که زعفران صادراتی کشور ما در بسته بندی های با کیفیت به کشورهای دیگر ارسال شود؛ می توان ارز آوری بهتری برای کشور پیش بینی کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

اخذ گواهی استاندارد جهت اطمینان از کیفیت کالا در قوانین صادرات عسل

مقررات عسل صادراتی

برای اطمینان از رعایت نکات ایمنی و کیفی کالا، تسهیل در صادرات کالاهای مشمول استاندارد اجباری، جلوگیری از کنترل های غیر ضروری و کاهش هزینه های نظارت، در کشور مقصد این گواهینامه صادر می شود. به موجب این گواهینامه طرف قرارداد از کنترل فنی کالا اطمینان حاصل می کند.

یکی دیگر از مقررات صادرات عسل دریافت گواهی استاندارد است زیرا عسل نیز از کالاهای صادراتی محسوب می شود که صادرکننده آن ملزم به دریافت نشان استاندارد و رعایت قوانین صادرات برای عسل صادراتی است. جهت اعطا نشان استاندارد از سوی سازمان ملی استاندارد ایران یک دسته از خصوصیات عسل از جمله میزان ساکاروز، گلیسرول، اتانل، پرولین، قند عسل و ویژگی های کندو عسل مورد بررسی قرار می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

صادرات مغز پسته به روسیه

مزیت خرید عمده پسته صادراتی

صادرات مغز پسته در کنار صادرات بهترین نوع پسته، طرفداران خاص خود را دارد. از تمام انواع پسته های مرغوب که در کارخانه برای صادرات جداسازی می شوند، تقریباً ۹۰ درصد حجم تولیدی، به مغز پسته تبدیل شده و برای صادرات در بسته بندی های شکیل قرار می گیرند. قیمت این محصولات برای صادرات مغز پسته تقریباً بالا است چرا که فراوری مواد اولیه و هزینه های بسته بندی، قابل توجه می باشد.

زمانی که باغدار، بهترین نوع پسته را پرورش می دهد تا به منظور صادرات مغز پسته آن را برداشت کند، معمولاً هزینه های نگهداری از درختان پسته و همچنین برداشت محصول برای او تقریباً گران تمام می شود.

باغدار باید پسته ها را زمانی برداشت کند که مغز آنها هنوز نرم و سبک است؛ به این ترتیب است که بهترین نوع مغز پسته صادراتی تولید می‌شود و قیمت نهایی آن نیز گران خواهد بود. هر چه مغز پسته، سبزتر باشد، قیمت صادرات مغز پسته، بالاتر خواهد شد. در حال حاضر، بیشترین صادرات مغز پسته ایران به کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان ثبت شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چرا زعفران صادراتی گران است؟

انواع زعفران صادراتی

لی رغم سایر گیاهان که می توانند در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف در سراسر جهان رشد کنند و کیفیت خود را حفظ نمایند، گیاه زعفران بسیار ظریف و انتخابی بوده و بنابراین کاملاً منحصر به فرد و فقط در برخی مناطق خاص رشد می کند. بهترین کیفیت زعفران صادراتی از قسمت کوچکی از یک گیاه کوتاه رشد کرده در زمین حاصل می شود. برای تولید بهترین زعفران باید نژاد مخصوصی از این گیاه کاشته شود.

علاوه بر این، فقط می توانید از هر گل، حداکثر ۳ تار زعفران برداشت کنید. به این ترتیب برای به دست آوردن مقدار تجاری زعفران خشک شده نیاز به برداشت حدود ۸۰۰۰۰ گل و حتی بیشتر از این مقدار، ضرورت دارد. برای کشت و پرورش گیاه زعفران، به شرایط خاص آب و هوایی مانند بارش باران، دما و خاک خوب با کودهای طبیعی احتیاج است تا گل ها به راحتی رشد کنند. به همین دلیل زعفران صادراتی ایرانی با بهترین کیفیت در جهان شناخته شده است؛ زیرا آب و هوای برخی از استان های کشور، زیستگاه طبیعی آن است و برای عملکرد بهینه بسیار مناسب است.

نکته: در بازارهای داخلی پودر زعفران و روغن زعفران نیز به فروش می رسد که به علت آن که نمی توان اصالت آن را تشخیص داد پیشنهاد می دهیم خریداری نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex