گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مقایسه انواع پسته صادراتی

خرید و فروش پسته صادراتی

 

یکی از عواملی که در قیمت پسته صادراتی امروز، دخالت دارد و به نوعی، نتیجه نهایی صادرات و واردات را معین می‌کند و همچنین بر بازاریابی بین المللی تاثیر گذار است، مقایسه انواع پسته صادراتی و بررسی کیفیت آنها می باشد. در چهار نوع پسته که در قسمت بالا معرفی کردیم، فاکتورهایی نظیر وزن متوسط پسته در حالت خشک شده، اندازه بسته بندی ها و وزن آنها، میزان خندان بودن پسته که معیاری از باز بودن دهانه پسته است، ملاک و معیار قرار داده می شود.
همچنین نوع مصرف پسته صادراتی به طور مثال برای استفاده در آجیل، بستنی سازی، تهیه شیرینی، شکلات، انواع خوراکی های محلی و حتی غذا و همچنین ارسال به کشور مشتری، در قیمت پسته صادراتی امروز دخالت دارند.

در حال حاضر، از میان معروف ترین گونه های پسته صادراتی، پسته اکبری دارای ابعاد و اندازه های بزرگتر است اما پسته فندقی به شکل کروی و دانه های ریزتر می باشد. تمام انواع پسته از نظر طعم و ارزش غذایی، مورد تایید قرار دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

نوشیدنی سرد و گرم زعفران

فروش عمده زعفران صادراتی

جالب ترین مزیت زعفران صادراتی که کمتر در گیاهان دارویی مشابه دیده می شود، قابلیت مصرف آن به شکل نوشیدنی گرم (دمنوش) و نوشیدنی سرد (شربت) است. برای سرو زعفران به شکل گرم (همان طور که پیش تر توضیح داده شد) آن را مانند چای دم کنید و نوش جان کنید؛ برای سرو زعفران به شکل سرد آن را با گلاب و عسل ترکیب کرده و میل نمایید (در صورت تمایل به جای عسل از شکر استفاده کنید).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

آشنایی با ۴ نوع پسته صادراتی

انواع پسته صادراتی

 

 ایران ۴ نوع پسته صادراتی دارد که به کشورهای مختلف آن را ارسال می کند. اما هر کدام از این انواع پسته صادراتی چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه به ویژگی های انواع پسته صادراتی ایران می پردازیم.

 

  • پسته احمد آقایی
     

پسته صادراتی احمد آقایی، یکی از انواع پسته صادراتی پر طرفدار ایرانی است که به کشورهای مختلف صادر می شود. این پسته خوش طعم و پر طرفدار معمولا برای مخلوط کردن با سایر آجیل ها و به شکل میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. پسته احمد آقایی از پسته های خندان محسوب می شود که به هنگامی که برای صادرات وارد بسته بندی می شوند، حتما باید حداقل میزان مجاز دهان بسته را داشته باشند. میزان درصد دهان بسته بودن پسته احمد آقایی چیزی در حدود ۵ درصد بوده که اگر از این میزان بیشتر شود، کیفیت پسته صادراتی ایران زیر سوال می رود.
 

چرا پسته احمد آقایی از طرفداران زیادی برخوردار است؟ از میان انواع پسته صادراتی، پسته احمد آقایی نه تنها پسته خوش طعم تری به نسبت سایر پسته ها به شمار می رود، بلکه به علت فراوانی که دارد از طرفداران بیشتری برخوردار است.

آیا پسته احمد آقایی به شکل مغز پسته نیز صادر می شود؟ بله! پسته احمد آقایی نه تنها به شکل با پوسته بلکه به شکل مغز شده نیز صادر می شود. مغز پسته صادراتی، از انواع پر طرفدار این پسته است. پسته احمد آقایی در بازار بین المللی با نام پستهLong به فروش می رسد. پسته صادراتی احمد آقایی به علت طعم فوق العاده ای که دارد در بازار آسیای شرقی طرفداران بی شماری را به خود جذب کرده است.

 

  • پسته اکبری
     

لقب گران قیمت ترین پسته صادراتی از میان انواع پسته صادراتی به پسته اکبری تعلق می گیرد. پسته اکبری که به پسته مجلسی نیز مشهور است را می توان به عنوان آجیل در مهمانی ها یا برای هدیه در جعبه های لوکس خریداری کرد. بنابراین پسته صادراتی اکبری در جعبه های لوکس هدیه نیز به فروش می رسد.
 

از لحاظ کیفیت پسته اکبری، فاقد دانه های ریز پسته است و در بسته بندی پسته صادراتی اکبری تمام پسته های موجود در جعبه را پسته دانه درشت تشکیل می دهد. اگر می خواهید پسته اکبری را از انواع پسته تشخیص دهید به ظاهر کشیده و رنگ آن توجه کنید. درون پوسته پسته، رنگ مغز پسته بنفش و قهوه ای به صورت ترکیبی است.

یکی از انواع پسته صادراتی که به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای عربی صادر می شود، پسته صادراتی اکبری است. پسته اکبری نیز با نام بین المللیLong در بازار پسته صادراتی به فروش می رسد.
 

  • پسته صادراتی کله قوچی
     

پسته کله قوچی یکی دیگر از پسته هایی است که به عنوان پسته صادراتی به کشورهای عربی و دیگر کشورها صادر می شود. از ویژگی های پسته کله قوچی می توان به سنگین بودن وزن آن اشاره کرد که باعث می شود میزان خرید آن در هر کیلو کمتر از سایر پسته ها باشد. پسته کله قوچی بیشتر به عنوان پسته ای شناخته می شود که به عنوان یک میان وعده یا بخشی از یک میان وعده است (در غذاها و شیرینی هایی که پسته یکی از طعم دهنده هاست معمولا از پسته کله قوچی استفاده می شود). پسته کله قوچی از انواع پسته صادراتی است که به شکل مغز شده (بدون پوسته) و خلال نیز صادر می شود.

پسته کله قوچی به پسته شریفی نیز شهرت دارد. شناسایی پسته کله قوچی از روی سنگینی وزن آن و مغز درشتی که دارد برای همه امکان پذیر است.
 

  • پسته صادراتی فندقی
     

از لحاظ ظاهری شاید بتوان پسته فندقی را نزدیک ترین پسته به پسته کله قوچی شناخت اما یکی از ویژگی هایی که در پسته فندقی درست مخالف پسته کله قوچی است، وزن کم آن است. پسته صادراتی فندقی همان طور که از نام آن پیداست به علت شباهتی که به گرد بودن فندق دارد، به این نام شهرت یافته است. پسته فندقی را می توان به علت وزن کم و حجم زیاد یکی از انواع پسته صادراتی پر طرفدار نامید. نام دیگر پسته فندقی پسته اوحدی است. از پسته فندقی در جهت تهیه خلال پسته نیز استفاده می کنند که بخشی از آن تحت عنوان خلال پسته صادراتی به دیگر کشورها صادر می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

با خواص دارویی زعفران صادراتی آشنا شوید!

خرید زعفران صادراتی

زعفران گیاه مفیدی است (که مانند تمام گیاهان خوراکی دیگر) با خواصی که دارد می تواند به جلوگیری و حتی درمان برخی از بیماری ها کمک کند؛ به همین علت خرید زعفران صادراتی طی سال های اخیر از اقصا نقاط دنیا طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. پیش از آن که در مورد خواص زعفران بگوئیم لازم است به این نکته اشاره کنیم که از زعفران نباید بیش از اندازه مصرف کرد زیرا مسمومیت به دنبال خواهد داشت.

 

  • خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران

اولین خاصیت زعفران، آنتی اکسیدان بودن آن است. آنتی اکسیدان چه فایده ای برای بدن دارد؟ آنتی اکسیدان ها می توانند ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش داده، باعث جوان ماندن پوست شده، از بیماری های قلبی جلوگیری کرده و هم چنین بدن را سم زدایی کند (سم زدایی در بدن به علت افزایش مصرف فست فود ها نکته بسیار حائز اهمیتی است). علاوه بر مواردی که گفته شد آنتی اکسیدان موجود در زعفران به سلامت کبد شما کمک می کند. جای تعجب ندارد که زعفران صادراتی ایران با خواص بی نظیرش در لیست محبوب ترین کالاهای صادراتی قرار گرفته است.

 

  • درمان افسردگی با زعفران

دومین خاصیت زعفران، بهبود خلق و خو و حتی درمان افسردگی است. اگر بخواهیم به صورت علمی خاصیت انرژی بخشی زعفران را مورد بررسی قرار دهیم، به دو واژه دوپامین و سرتونین بر می خوریم که نام دو هورمون مرتبط با افسردگی است. زعفران سطح دوپامین و سروتونین در بدن را افزایش داده و مانع از افسردگی در فرد می شود. مکمل های زعفران به شکل چشم گیری، موثرتر از بسیاری از داروهای نامعتبر، در درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط عمل می کنند.

 

  • زعفران، آرام بخش طبیعی

از خواص دیگر زعفران صادراتی می تواند به آرام بخش بودن آن (به خصوص به شکل دمنوش اشاره کرد) امروزه با افزایش مشغله های زندگی و استرس هایی که مانع کارایی می شود، ساعت خواب ما به هم ریخته و همین باعث می شود در تمام طول روز احساس خستگی داشته باشیم. برای حل این مشکل، یک نوشیدنی گیاهی می تواند چاره ساز باشد. زعفران صادراتی با خاصیت آرام بخشی بدن شما را در وضعیت ریلکسی قرار می دهد و به تنظیم خواب شما کمک شایانی می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

فروش عمده زعفران صادراتی نگین ممتاز با کیفیت عالی و قیمت مناسب

بهترین زعفران صادراتی

زعفران از گیاهانی محسوب می شود که تمام قسمت های آن قابل استفاده است به همین دلیل در لیست کالاهای مهم صادراتی قرار گرفته است. زعفران صادراتی ایران، هر ساله در سراسر جهان به فروش می رسد و روز به روز به تعداد متقاضیان خرید این محصول کشاورزی اضافه می شود. زعفران را به عنوان گران ترین ادویه کل جهان نیز می شناسند. از آن جا که زعفران، از جمله کالاهای صادراتی کشور ما محسوب می شود و کشور ایران از سابقه درخشانی در تولید و فروش این محصول برخوردار است باید این ادویه را به خوبی شناخته و در مورد آن اطلاعات کسب کنیم.

گرچه صادرات زعفران به نظر فرقی با سایر کالاهای کشاورزی ندارد اما به علت حساسیت هایی که در خصوص اصل بودن آن وجود دارد باید پیش از خرید و فروش این محصول هر آن چه اطلاعات مورد نیاز است به دست آوریم. زعفران ایران به لحاظ کیفی بهترین زعفران در کل جهان شناخته شده و بزرگترین وارد کننده زعفران صادراتی ایران، کشور اسپانیا است. جالب است بدانید، زعفران مورد علاقه تجار اسپانیایی، زعفران سوپر نگین نام دارد.

البته تنها وارد کننده زعفران ایرانی، کشور اسپانیا نیست و ۴۶ کشور دیگر نیز از طرفداران پروپا قرص زعفران ایرانی هستند. برای صادرات باید حتما گواهی اصالت محصول از مراجع مربوطه گرفته شود زیرا برخی از سودجویان به جای زعفران اصل، ریشه گلرنگ یا ذرت را رنگ کرده و به جای این ادویه گران بها به فروش می رسانند که با آزمون های اصالت محصول قابل تشخیص و ردیابی است. می توان گفت زعفران یکی از کالاهای اساسی و ارز آور برای کشور ما محسوب می شود. اگر قصد خرید و فروش زعفران صادراتی را دارید ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مهم ترین اصل در موفقیت صادرات این محصول، شناسایی بازارها و ارائه محصول مورد پسند ایشان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

حاشیه سود بالا در صادرات پسته به ارمنستان

قیمت پسته در ارمنستان

یکی از دلایل رونق یافتن صادرات پسته صادراتی ایران به کشور ارمنستان، بحث هزینه ها است. قیمت پسته در ارمنستان به علل مختلفی پائین بوده و همین عامل باعث محبوبیت این خوراکی خوش طعم در این کشور شده است. در ادامه به دو عاملی که باعث به صرفه شدن قیمت پسته در ارمنستان شده، خواهیم پرداخت.

 

راه حمل و نقل زمینی: همان طور که می دانید حمل و نقل های دریایی و هوایی از نوع ترانزیت های گران محسوب می شوند اما خوشبختانه در زمینه روابط تجاری ایران و ارمنستان مرزهای زمینی وجود دارد و لزومی به استفاده از حمل و نقل هوایی وجود ندارد. بنابراین می توان گفت یکی از عوامل پائین بودن قیمت پسته در ارمنستان، راه حمل و نقل زمینی است؛ کشور ایران و ارمنستان به علت داشتن مرزهای زمینی با یکدیگر، به راحتی می توانند با یکدیگر تعاملات اقتصادی داشته باشند.
 

فروش پسته به صورت فله ای: یکی از عواملی که باعث بالا رفتن قیمت پسته در ارمنستان  می شود، بحث بسته بندی است. پسته صادراتی ایران به دو شکل فله ای و بسته بندی به کشور ارمنستان صادر می شود اما بیشتر وارد کننده ها در این کشور به دنبال خرید پسته فله ای هستند زیرا قیمت پسته در ارمنستان به صورت فله ای، به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. به همین علت تجار ایرانی امکان صادرات پسته فله ای را به کشور ارمنستان فراهم کرده اند.
 

روابط تجاری خوب با ارمنستان: ارمنستان از جمله کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی و سیاسی دارای روابط حسنه با کشور ایران بوده که همین عامل باعث رونق گرفتن تجارت این دو کشور شده است. نبود موانع تجاری سنگین برای تجارت ارمنستان با ایران، از عواملی محسوب می شود که باعث به صرفه بودن قیمت پسته در ارمنستان شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

سال 2021 ، موقعیتی خوب برای صادرات پسته ایران

خرید و فروش پسته صادراتی

 

قیمت پسته صادراتی امروز، قیمت پسته های ایرانی در هر کیلوگرم به ۸٫۳ دلار رسید و در اواخر سال ۲۰۱۹ به ۸٫۴ دلار در هر کیلوگرم در حال افزایش بود. در حالی که این کشور هنوز هم کمبودهای فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۹ را تجربه می کرد، تقاضای گسترده چین همراه با افزایش قیمت های آمریکا، افزایش یافت. تقاضا از بازارهای هنگ کنگ و چین به ویژه نیروی محرکه تغییرات قیمت پسته صادراتی امروز است.

با تنش های تجاری اخیر بین ایالات متحده و چین، کشور چین به دنبال گسترش منابع وارداتی پسته است و به عنوان یک منبع بالقوه به دنبال انواع پسته ترکیه بوده است. با این حال، پیش بینی می شود که عملکرد ترکیه برای ۲۰۱۹/۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی پایین تر از فصل قبل باشد؛ با ۱۳۷۰۰۰ تن در مهمترین منطقه تولیدی آناتولی.
این فرصتی را برای تأمین کنندگان ایرانی ایجاد می کند تا به سمت بازار چین سوق پیدا کنند. سال 2021 با افزایش تولید، تقاضای زیاد از چین و قیمت های بالا، فرصت های زیادی را برای صادرکنندگان ایرانی فراهم می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

خرید بهترین پسته صادراتی احمد آقایی

پسته صادراتی احمداقایی

 

پسته صادراتی احمد آقایی، یکی از انواع پسته صادراتی پر طرفدار ایرانی است که به کشورهای مختلف صادر می شود. این پسته خوش طعم و پر طرفدار معمولا برای مخلوط کردن با سایر آجیل ها و به شکل میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. پسته احمد آقایی از پسته های خندان محسوب می شود که به هنگامی که برای صادرات وارد بسته بندی می شوند، حتما باید حداقل میزان مجاز دهان بسته را داشته باشند. میزان درصد دهان بسته بودن پسته احمد آقایی چیزی در حدود ۵ درصد بوده که اگر از این میزان بیشتر شود، کیفیت پسته صادراتی ایران زیر سوال می رود.
 

چرا پسته احمد آقایی از طرفداران زیادی برخوردار است؟ از میان انواع پسته صادراتی، پسته احمد آقایی نه تنها پسته خوش طعم تری به نسبت سایر پسته ها به شمار می رود، بلکه به علت فراوانی که دارد از طرفداران بیشتری برخوردار است.

 

آیا پسته احمد آقایی به شکل مغز پسته نیز صادر می شود؟ بله! پسته احمد آقایی نه تنها به شکل با پوسته بلکه به شکل مغز شده نیز صادر می شود. مغز پسته صادراتی، از انواع پر طرفدار این پسته است. پسته احمد آقایی در بازار بین المللی با نام پستهLong به فروش می رسد. پسته صادراتی احمد آقایی به علت طعم فوق العاده ای که دارد در بازار آسیای شرقی طرفداران بی شماری را به خود جذب کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

برداشت و جداسازی گل های زعفران چگونه انجام میشود؟

بهترین زعفران صادراتی یعنی ویمکس

 

تا به امروز، هیچ روش مکانیزه ای برای برداشت ایمن محصول گل زعفران ارائه نشده است. از آنجا که نخ ها بسیار ظریف هستند، باید تک تک آنها به آرامی و ملایمت با دست برداشته شوند. پس از جدا شدن از گل، به صورت تخصصی خشک می شوند تا رنگ قرمز طبیعی و طعم بی نظیر خود را حفظ کنند و از جذب رطوبت در هنگام بسته بندی در امان باشند.

 

گلها نیز کوچک هستند و بسیار نزدیک به زمین رشد می کنند، این حالت باعث می شود در حین برداشت، گل ها در معرض له شدگی و فشرده شدن قرار بگیرند. مسأله سالم ماندن محصول باید در بسته بندی زعفران صادراتی نیز رعایت شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

صادرات مغز پسته به عراق

صادرات مغز پسته

 

صادرات مغز پسته در کنار صادرات بهترین نوع پسته، طرفداران خاص خود را دارد. از تمام انواع پسته های مرغوب که در کارخانه برای صادرات جداسازی می شوند، تقریباً ۹۰ درصد حجم تولیدی، به مغز پسته تبدیل شده و برای صادرات در بسته بندی های شکیل قرار می گیرند. قیمت این محصولات برای صادرات مغز پسته تقریباً بالا است چرا که فراوری مواد اولیه و هزینه های بسته بندی، قابل توجه می باشد.

 

زمانی که باغدار، بهترین نوع پسته را پرورش می دهد تا به منظور صادرات مغز پسته آن را برداشت کند، معمولاً هزینه های نگهداری از درختان پسته و همچنین برداشت محصول برای او تقریباً گران تمام می شود.

 

باغدار باید پسته ها را زمانی برداشت کند که مغز آنها هنوز نرم و سبک است؛ به این ترتیب است که بهترین نوع مغز پسته صادراتی تولید می‌شود و قیمت نهایی آن نیز گران خواهد بود. هر چه مغز پسته، سبزتر باشد، قیمت مغز پسته صادراتی، بالاتر خواهد شد. در حال حاضر، بیشترین صادرات مغز پسته ایران به کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان ثبت شده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex