گروه بازرگانی ویمکس

صادرات محصولات کشاورزی

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

چرا پسته تازه برای صادرات طرفداران بیشتری دارد؟

صادرات پسته تازه

علاوه بر طعم بی نظیر پسته صادراتی تازه، خواص این نوع پسته باعث طرفداران آن در مبادلات بین المللی شده است. از خواص پسته تازه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان کننده سرفه
  • درمان بیماری یرقان
  • باز کردن مجاری کبدی
  • آرامش بخش
  • آهن سازی برای خانم ها
  • افزایش توان جنسی
  • بهبود عملکرد ذهن
  • کاهش فشار خون
  • کم کردن خطر ابتلا به سرطان
  • کاهش خطر سقط جنین
  • تسکین دردهای مقعدی
  • میان وعده مغذی برای ورزشکاران
  • و …
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چالش اصلی در کیفیت عسل صادراتی چیست؟

قیمت عسل صادراتی

بعضی از زنبورداران، با دو هدف اصلی، عسل یا خوراک ورودی کندو را با ساکارز مایع تغذیه می کنند؛ هدف اول از این کار این است که میزان تولید افزایش پیدا کند و هدف دوم این است که مواد مغذی از این روش برای زنبورها فرآهم شود. قطعاً عسلی که به این شیوه تولید می شود، در عطر، طعم و مزه (در مقایسه با عسل طبیعی) بسیار متفاوت خواهد بود.

از طرف دیگر، بسیاری از تولیدکنندگان عسل صادراتی نیز وجود دارند که به اخلاق کاری و حفظ کیفیت محصولات اعتقاد دارند؛ این افراد سعی می کنند تا حد ممکن کیفیت عسل ها را افزایش دهند و محصولات خود را با قیمت مناسب بفروشند تا بتوانند هزینه های تولید و هزینه های زندگی را نیز تأمین کنند. در حال حاضر، بهترین عسل صادراتی ایران را می توانید در بازارهای کشور عراق، کویت و … بیابید.

قیمت عسل صادراتی در کویت و قیمت عسل صادراتی در بازار عراق به هر دو عامل فوق بستگی دارد. چه بسا کیفیت عسل صادراتی، حرف اول را در موفقیت این محصول در میان سایر رقبا می زند. نه تنها عسل صادراتی ایران، بلکه عسل وارداتی از سایر کشورها نیز در بازارهای کویت و عراق یافت می شوند؛ بنابراین اگر تولید کنندگان ایرانی بخواهند محصولات خود را بیشتر بفروشند باید بتوانند استانداردهای کیفیت را برای عسل تأمین نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط صادرات عسل به عراق و صادرات عسل به کویت و همچنین برای بررسی قیمت عسل صادراتی در بازار عراق و کویت می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چرا پسته احمد آقایی از طرفداران زیادی برخوردار است؟

پسته احمد اقایی

پسته صادراتی احمد آقایی، یکی از انواع پسته صادراتی پر طرفدار ایرانی است که به کشورهای مختلف صادر می شود. این پسته خوش طعم و پر طرفدار معمولا برای مخلوط کردن با سایر آجیل ها و به شکل میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. پسته احمد آقایی از پسته های خندان محسوب می شود که به هنگامی که برای صادرات وارد بسته بندی می شوند، حتما باید حداقل میزان مجاز دهان بسته را داشته باشند. میزان درصد دهان بسته بودن پسته احمد آقایی چیزی در حدود ۵ درصد بوده که اگر از این میزان بیشتر شود، کیفیت پسته صادراتی ایران زیر سوال می رود.

 

چرا پسته احمد آقایی از طرفداران زیادی برخوردار است؟ از میان انواع پسته صادراتی، پسته احمد آقایی نه تنها پسته خوش طعم تری به نسبت سایر پسته ها به شمار می رود، بلکه به علت فراوانی که دارد از طرفداران بیشتری برخوردار است.

آیا پسته احمد آقایی به شکل مغز پسته نیز صادر می شود؟ بله! پسته احمد آقایی نه تنها به شکل با پوسته بلکه به شکل مغز شده نیز صادر می شود. مغز پسته صادراتی، از انواع پر طرفدار این پسته است. پسته احمد آقایی در بازار بین المللی با نام پستهLong به فروش می رسد. پسته صادراتی احمد آقایی به علت طعم فوق العاده ای که دارد در بازار آسیای شرقی طرفداران بی شماری را به خود جذب کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

قیمت زعفران صادراتی عمده چقدر است ؟

بهترین زعفران ایرانی

فاکتورهای گوناگونی از جمله نوع محصول، کیفیت آن، نوع بسته بندی، خرید زعفران از تولیدکننده یا واسطه ها و … بر قیمت زعفران صادراتی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال یکی از ارزان ترین بسته بندی ها، بسته بندی های پلاستیکی هستند اما یک ایراد بزرگ دارند که با تابش نور خورشید می تواند از کیفیت اولیه زعفران کاسته شود. شاید در خرید مقدار اندکی زعفران قیمت زیاد تاثیرگذار نباشد؛ اما در خرید و فروش عمده زعفران صادراتی قیمت بسیار مهم است. در هر صورت قیمت این شکل از خرید زعفران بیش از هر چیزی به نوع و کیفیت زعفران بستگی دارد.

همان طور که گفته شد شرایط نگهداری زعفران از اهمیت زیادی برخوردار است و عدم توجه به این فاکتور می تواند از کیفیت آن بکاهد. زمانی که اقدام به خرید و فروش عمده زعفران می کنید تا زمانی که مشتریان خود را پیدا کنید ممکن است مدتی ناچار به نگهداری زعفران صادراتی در محیط و شرایط مناسب باشید. حال اگر زعفران درجه یک نباشد، حتی در بهترین شرایط نگهداری نیز کیفیت خود را از دست می دهد و صاحب آن ضرر زیادی خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

پرفروش ترین انواع پسته برای صادرات به روسیه

پسته صادراتی به روسیه

قیمت پسته صادراتی  به روسیه با توجه به نوع پسته و نوع بسته‌بندی تعیین می‌شود. پرفروش ترین انواع پسته صادراتی برای ارسال به بازارهای کشور روسیه شامل ۵ گروه اصلی نظیر پسته فندقی، پسته بادامی، پسته اکبری و پسته کله قوچی و پسته احمد آقایی است.
به دلیل طعم و شکل بهتر پسته های احمد آقایی، این نوع پسته، بهترین گزینه برای صادرات هستند. علاوه بر مواردی که در فوق ذکر شد، سایر عوامل نظیر فعالیت واسطه ‌ها و برخی از سودجویان در بازار فروش عمده خشکبار می تواند به طور غیر مستقیم بر قیمت پسته صادراتی به روسیه تاثیرگذار باشد.

به دلیل مرغوب بودن، بیشتر انواع پسته هایی که در رفسنجان تولید می شوند، نسبت به سایر پسته ها قیمت بیشتری دارند؛ بنابراین اگر می خواهید با قیمت مناسب برای صادرات، پسته تهیه کنید، حتماً باید با باغداران معتبر در رفسنجان صحبت کنید. از نظر قیمت، صادرات پسته فندقی، ارزان تر تمام می شود. در حال حاضر، بازارهای کشور روسیه، بهترین بازار هدف برای صادرات پسته ایرانی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

سود صادرات عسل چقدر است ؟

سود صادرات عسل

صادرات و واردات از پر سود ترین تجارت های دنیا هست که در آن کشور وارد کننده و صادر کننده هر دو سود می برند. یکی از محصولاتی که به علت طعم و عطر بی نظیر و خواص بی شماری که در درمان بیماری ها و به خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن دارد عسل است. عسل صادراتی با خاصیت های زیادی که برای سلامت بدن دارد در همه کشورها طرفدارهای خاص خود را جذب کرده است.

همین ویژگی ها باعث رونق بخشیدن به بحث صادرات این محصول شده است. تجارت عسل صادراتی از پر سود ترین تجارت ها به شمار می رود که در صورت آگاهی از قوانین بین المللی تجارت بین الملل می تواند برای صادر کننده حاشیه سود بالایی به ارمغان بیاورد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد سود صادرات عسل و علت این سود به علاقمند حوزه تجارت عسل ارائه می دهیم.

 

عسل صادراتی ، محصولی با حاشیه سود بالا


عسل صادراتی انواع مختلفی دارد که در دشت های پر گل ایران تولید و به کشورهای مختلف صادر می شود. بیشترین عسلی که از ایران به کشورهای مختلف صادر می شود عسل های گون، مرکبات و عسلی موسوم به چهل گیاه است. در صورتی که عسلی که تولید می شود طبیعی باشد، سود صارات عسل صادراتی میزان بالایی تخمین زده می شود.

به طور کلی می توان گفت سالیانه به طور متوسط صادرات عسل مبلغی بالغ بر دو میلیارد دلار از چرخه اقتصادی را به خود اختصاص می دهد. می توان گفت ارسال این محصول به کشورهای اروپایی، باعث افزایش سود صادرات عسل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

فواید کروسین موجود در زعفران صادراتی چیست؟

کروسین یک ساختار شیمیایی ویژه است که در آنالیز زعفران صادراتی مشخص شد و دلیل اصلی رنگ دهی به زعفران است.

فوایدی که کروسین در زعفران ایجاد می کند:

  • حفاظت سیستم عصبی
  • ضد پارکینسون
  • ضد آلزایمر
  • بهبود و تقویت حافظه و مهارتهای یادگیری
  • طبق نتایج آنالیز زعفران صادراتی، این محصول توانایی مقابله با عدم خون رسانی به بافت سلول های مغزی را دارد.
  • جلوگیری از آسیب مغزی و از دست دادن حافظه
  • اثر روی درمان تصلب شریان
  • اثر حفاظتی در برابر کارکرد نامنظم ماهیچه های قلب در پمپاژ و گردش خون
  • تاخیر انزال و اختلالات نغوظ
  • اثر روی رفتار جنسی مردان و سندروم پیش از قاعدگی زنان (PMS)
  • بهبود عملکرد کلیه ها

 

مرغوب ترین زعفران صادراتی با قیمت ویژه در سایت ویمکس

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

پتانسیل و جایگاه ایران در تولید عسل و سود صادرات عسل چگونه است ؟

سود صادرات عسل

ایران پنجمین کشور صادر کننده عسل به کل جهان است و بعد از چین دومین کشوری است که بیشترین کندوهای عسل را در جهان دارد. ایران در سال به صورت میانگین حدود ۷۵ هزار تن تولید عسل صادراتی دارد که تنها بخشی از آن به کشورهای دیگر صادر می شود. سود صادرات عسل به علت تولید و کیفیت بالا آن در ایران می تواند بسیار زیاد باشد. در سال ۱۳۹۷ایران سالانه ۸۸ هزارتن عسل تولید کرده و مصرف سرانه عسل در ایران به طور متوسط یک کیلو و هفتاد گرم اعلام شد.

بنابر این آمار می توان گفت ۲۰ هزارتن عسل صادراتی مازاد تولید داریم که طبیعتا در این جا بحث صادرات آن پیش می آید. سود صادرات عسل علاوه بر آن که می تواند عامل مهمی برای اشتغال زایی محسوب شود، در چرخه اقتصادی کشور نیز اثر مثبتی خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

چرا صادرات پسته تازه از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است؟

مغز پسته برای صادرات

پسته تازه و پسته خشک هر کدام دارای محاسن و معایبی است به همین علت سوالی که معمولا تجار برای فروش پسته صادراتی از مشاورین صادرات می کنند این است که پسته را تازه صادر کنند یا آن را خشک کرده و پس از بسته بندی به کشور مقصد ارسال کنند؟ جواب این سوال را می توان در هزینه هایی که برای خشک کردن پسته متحمل می شوید پیدا کرد. از طرف دیگر پسته تازه پس از خشک شدن کیفیت خود را از دست داده و دیگر طعم و عطر پسته تازه را ندارد.

 

ملاحظات صادرات پسته تازه
در کنار مزایایی که صادرات پسته تازه دارد و سودی که از صادرات آن نصیب تجار می شود، یک سری معایب نیز برای آن وجود دارد که باید پیش از صادر کردن به آن توجه داشت. یکی از ملاحظاتی که به هنگام صادرات پسته تازه باید تجار آن را در نظر بگیرند این است که پسته صادراتی تازه به علت رطوبتی که دارد احتمال خراب شدن آن بیشتر بوده و احتمال رشد قارچ و میکروب در آن وجود دارد. ضمن این که برای صادرات پسته تازه باید امکانات و شرایط خاصی را فراهم کرد تا پسته صادراتی سالم به دست مشتری برسد. پسته صادراتی باید در دمای سرد نگهداری و صادر شود. بنابراین در صورتی که به دنبال صادرات پسته تازه هستید حتما شرایط صادرات و نگهداری مناسب آن را فراهم کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex

محدود بودن مناطق کاشت زعفران صادراتی چه تاثیری در قیمت آن دارد؟

انواع زعفران صادراتی

علی رغم سایر گیاهان که می توانند در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف در سراسر جهان رشد کنند و کیفیت خود را حفظ نمایند، گیاه زعفران بسیار ظریف و انتخابی بوده و بنابراین کاملاً منحصر به فرد و فقط در برخی مناطق خاص رشد می کند. بهترین کیفیت زعفران صادراتی از قسمت کوچکی از یک گیاه کوتاه رشد کرده در زمین حاصل می شود.
برای تولید بهترین زعفران باید نژاد مخصوصی از این گیاه کاشته شود. علاوه بر این، فقط می توانید از هر گل، حداکثر ۳ تار زعفران برداشت کنید. به این ترتیب برای به دست آوردن مقدار تجاری زعفران خشک شده نیاز به برداشت حدود ۸۰۰۰۰ گل و حتی بیشتر از این مقدار، ضرورت دارد.

برای کشت و پرورش گیاه زعفران، به شرایط خاص آب و هوایی مانند بارش باران، دما و خاک خوب با کودهای طبیعی احتیاج است تا گل ها به راحتی رشد کنند. به همین دلیل زعفران صادراتی ایرانی با بهترین کیفیت در جهان شناخته شده است؛ زیرا آب و هوای برخی از استان های کشور، زیستگاه طبیعی آن است و برای عملکرد بهینه بسیار مناسب است.

نکته: در بازارهای داخلی پودر زعفران و روغن زعفران نیز به فروش می رسد که به علت آن که نمی توان اصالت آن را تشخیص داد پیشنهاد می دهیم خریداری نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
wimex